اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

اردن میزبان نشست بعدی کنفرانس بغداد/حمایت از دولت و ملت عراق و بازسازی این کشور

در نشست پیگیری کنفرانس بغداد در نیویورک مقرر شد که نشست بعدی در اردن برگزار شود و شرکت کنندگان بر حمایت از دولت و ملت عراق و بازسازی این کشور و اقدامات این دولت در تقویت امنیت و ثبات عراق تأکید کردند.

اردن میزبان نشست بعدی کنفرانس بغداد/حمایت از دولت و ملت عراق و بازسازی این کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست پیگیری کنفرانس بغداد در خصوص همکاری و مشارکت به ریاست «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق و با حضور وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فرانسه، کویت و اردن، دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، مقاماتی از ترکیه، قطر، امارات و مصر و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور دفاعی و سیاست خارجی، بعد‌ازظهر سه‌شنبه ۳۰ شهریور ماه در نیویورک برگزار شد.

در این نشست چگونگی پیگیری مصوبات کنفرانس بغداد که در ۲۸ اوت (ششم شهریور ماه) در بغداد برگزار شده بود، بررسی و مقرر شد نشست دوم کنفرانس بغداد در اردن برگزار شود.

در پایان این نشست بیانیه‌ای نیز منتشر شد که طی آن شرکت کنندگان حمایت مجدد خود را از دولت و ملت عراق، بازسازی این کشور و نیز اقدامات دولت آن در تقویت امنیت و ثبات عراق اعلام و همچنین بر اهمیت انتخابات مجلس این کشور که در ۱۰ اکتبر امسال برگزار می‌شود، تأکید کردند.

حاضران در این نشست ضمن اشاره به وجود چالش‌های مختلف در منطقه بر لزوم حل آنها از طریق همکاری و نفع مشترک و بر اساس اصول حقوق بین‌الملل، حسن همجواری و عدم دخالت در امور دیگران، تأکید کردند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هم طی سخنانی در نشست چند جانبه درباره عراق با بیان این‌که اولویت دولت سیزدهم تقویت و توسعه روابط با همسایگان و منطقه است، گفت: امیدواریم در سایه توسعه مناسبات ایران و عراق مناسبات با سایر همسایگان عراق از رکود و رخوت خارج شود. (اینجا بخوانید)

 

 

نشست منطقه‌ای حمایت از عراق ششم شهریور ماه در بغداد برگزار و حسین امیرعبداللهیان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول