اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هندبال قم جهانی شد / درخشش 3 بانوی قمی در آسیا

دختران هندبالیست قم با درخشش در ترکیب تیم ملی هندبال بزرگسالان کشورمان برای نخستین‌بار سهمیه حضور در مسابقات جهانی این رشته را به دست آوردند.

هندبال قم جهانی شد / درخشش 3 بانوی قمی در آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تیم ملی هندبال بانوان ایران که سه هندبالیست شاخص استان قم را در ترکیب خود دارد در رقابت‌های 2021 قهرمانی زنان آسیا با شکست تیم ملی اردن در چهارمین دیدار جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی را به دست آورد، افتخاری که نخستین بار در تاریخ هندبال قم رقم خورد.

این در شرایطی است که هجدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا با حضور تیم‌های مختلف قاره کهن به میزبانی کشور اردن برگزار می‌شود و تا سوم مهر ماه در حالی ادامه می‌یابد که در پایان پنج تیم برتر این رقابت‌ها سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را به دست خواهند آورد.

مسابقات جهانی هندبال زنان به میزبانی کشور اسپانیا برگزار می‌شود و تیم ملی هندبال زنان ایران که در این دوره نسبت به ادوار گذشته عملکرد بسیار خوب و شاخصی از خود ارائه کرده، با قطعی شدن صعود به جمع چهار تیم مرحله پایانی می‌تواند نخستین حضور خود در رقابت‌های جهانی را تجربه کند.

خانم‌ها الناز قاسمی، فاطمه خلیلی و نوریه عباسی سه هندبالیست ملی‌پوش استان قم در این رقابت‌ها برای تیم ملی هندبال بانوان کشورمان به میدان رفتند و با راه‌یابی به رقابت‌های جهانی برای نخستین بار در تاریخ هندبال بانوان این افتخار را نصیب ورزش قم و خانواده رشته جذاب هندبال کردند.

هندبالیست‌های کشورمان در آخرین مسابقه مرحله گروهی خود به مصاف تیم سوریه رفت و با نتیجه 38 بر 19 این تیم را مغلوب کرد تا به عنوان تیم دوم گروه دوم مقدماتی علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی این دوره، جواز حضور در رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان جهان را کسب کنند.

با توجه به جدول رده‌بندی، تیم‌های ملی کره‌جنوبی و قزاقستان از گروه نخست مجوز صعود به مرحله نیمه‌نهایی را کسب کردند و تیم‌های ملی زنان ژاپن و ایران از گروه دوم مقدماتی بالا آمدند، بدین‌ترتیب تیم ملی زنان ایران با کره‌جنوبی دیدار می‌کند و ژاپن برابر قزاقستان صف‌آرایی خواهد کرد.

مسابقات مرحله نیمه نهایی پنجشنبه هفته جاری اول مهر برگزار می‌شود و روز شنبه سوم مهر نیز با برگزاری رقابت فینال و رده‌بندی پرونده هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی هندبال زنان آسیا بسته می‌شود، ضمن اینکه مسابقات قهرمانی زنان جهان سال آینده به میزبانی کشور اسپانیا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول