اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

طلبه باید خودش را فدای مردم کند/ گفت‌و‌گو با طلبه‌ای که با عمامه خود ناجی فرد در حال سقوط شد

ما یک استادی داریم از بزرگان اصفهان، یک بار به من یک جمله‌ای گفتند که هیچ‌ وقت از ذهنم پاک نمی‌شود. ایشان فرمودند طلبه می‌آید طلبه شود تا خودش را فدای مردم کند. این برای من و امثال من، درس بزرگی است و امیدوارم همین‌طور شوم.

طلبه باید خودش را فدای مردم کند/ گفت‌و‌گو با طلبه‌ای که با عمامه خود ناجی فرد در حال سقوط شد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، تلاش‌های حجت‌الاسلام مهدی ‌معینی برای نجات یک انسان که در حال سقوط از پرتگاه بوده، بازتاب قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. ماجرا از این قرار است که او در کوه صفه اصفهان پس از صعود به قله و در راه برگشت، متوجه می‌شود که فردی راهش را گم کرده و احتمال سقوط‌ وی وجود دارد. در این بین چون وسایل امدادی در دسترس او نبوده، سریع عمامه خود را باز می کند تا بتواند جان آن فرد را نجات دهد. در ادامه بخش‌های مهم گفت‌وگوی روزنامه خراسان با این طلبه اصفهانی از نظرتان می‌گذرد.

 


آن فرد نه امکان ادامه مسیر داشت نه بازگشت

- من سال‌هاست که کوهنوردی می‌کنم. چند روز پیش هم به کوه صفه اصفهان برای کوهنوردی رفته بودیم و مثل همیشه ملبس بودم. پس از فتح قله به مکانی برای استراحت بازگشتیم که یکی از دوستان از ما عقب مانده بود و متأسفانه مسیر اشتباهی و خطرناکی را برای ملحق شدن به ما انتخاب کرد و همین موضوع باعث شد در میان مسیر گیر کند و امکان بازگشت یا ادامه مسیر نداشته باشد.

- شرایط خطرناک بود و امکان سقوط برای همراه ما وجود داشت و به همین دلیل سریع وارد عمل شدم و چون در آن لحظه دسترسی به طناب نداشتیم از عمامه من استفاده کردیم و دوست خود را با استفاده از عمامه ام نجات دادیم و مانع سقوط وی شدیم.

کوه صفه از خطرناک‌ترین کوه‌های ایران است

- کوه صفه یکی از خطرناک‌ترین کوه‌های ایران است. ما خیلی‌ها را داشتیم که در مسیر صعود به این کوه، حتی آن فرد کوهنورد حرفه‌ای بوده یا مربی کوهنوردی، مثلا سر خورده یا اتفاق دیگری برایش افتاده و جانش را از دست داده است.

- صعود به کوه صفه به این راحتی‌ها نیست و بعضی مسیرهایش بسیار صعب‌العبور و خطرناک است و نجات این فرد با استرس‌های زیادی همراه بود اما خدا را شکر که موفق به این کار شدیم و برای دوست‌مان اتفاق بدی نیفتاد.

اگر لازم بود، خودم می‌رفتم پایین برای نجات

- همان‌طور که در ویدئو دیدید، ما دو نفر بودیم. دوستم قسمت آخر عمامه را گرفته بود و البته فردی هم که جانش در خطر بود، به صورت حرفه‌ای کوهنورد بود. اگر حرفه‌ای نبود، اولا ما این‌طوری کمکش نمی‌کردیم و ثانیا اصلا موفق نمی شد بالا بیاید.

- بنابراین ما خیال‌مان راحت بود که اگر عمامه را به او برسانیم، خودش را می‌کشد بالا ولی اگر شخصی بود که حرفه‌ای نبود، من باید خودم می‌رفتم پایین و از آن‌جا به او کمک می‌کردم.

بعضی‌ها گفتند این ویدئو را گرفتم تا تعداد فالوئرهایم زیاد شود!

- حقیقتا من خودم خیلی در شبکه‌های اجتماعی فعال نیستم و اصلا صفحه اینستاگرامی ندارم که بعضی‌ها گفتند این ویدئو را گرفتم تا تعداد فالوئرهایم زیاد شود!

- بعد از پربازدید شدن این فیلم در شبکه‌های اجتماعی، دوستان واکنش‌ها و کامنت‌ها را به من نشان دادند. یک عده بازخورد خوب داشتند، یک عده بد. بعضی ها تحسین کرده بودند و البته بعضی‌ها هم توهین.

طلبه باید خودش را فدای مردم کند

- ما یک استادی داریم از بزرگان اصفهان، یک بار به من یک جمله‌ای گفتند که هیچ‌وقت از ذهنم پاک نمی‌شود. ایشان فرمودند که طلبه می‌آید طلبه شود تا خودش را فدای مردم کند. این برای من و امثال من، درس بزرگی است و امیدوارم همین‌طور شوم.

- البته در این ماجرای خاص نجات فرد از سقوط، طبیعتا اگر طلبه هم نبودم، وظیفه من بود که جان این فرد را نجات دهم.

۳۸ درصد بدنم برای نجات چند نفر از آتش‌سوزی سوخته است

- (در پاسخ به مصاحبه‌گر که از او می‌خواهد ماجرای سوختن بدنش برای نجات چند نفر را تعریف کند) آمار این ماجرا را از کجا درآوردید برادر؟ وای، خدای من! والا چیز خاصی نبود ولی چون فرمودید، خیلی خلاصه می‌گویم چون دوست ندارم درباره‌اش با جزئیات صحبت کنم.

- ۲۵ اسفند سال ۹۱، یک حسینیه بود که در سفر راهیان نور، متوجه شدم آتش گرفته و من هم سوختم. رفتم برای نجات چند نفر داخل آن‌جا که این اتفاق افتاد و ۳۸ درصد بدنم سوخت.
 


کوهنوردی، مفیدترین ورزش جهان است

- من در کنار بحث کوهنوردی، تقریبا ۱۵ سال است که کاراته هم کار می‌کنم، سبک کیوکوشین. با ورزش کلا خیلی رفیق هستم و بدون ورزش، نمی‌توانم زندگی کنم.

- کوهنوردی چند مزیت دارد که دیگر ورزش‌ها ندارد و از نظر من، مفیدترین ورزش جهان است. مثلا بر خلاف یک سری ورزش‌ها، اصلا هیجان کاذب در آن نیست مثلا شما در فوتبال بیشتر از ورزش درگیر هیجان و استرس می‌شوید که من باید گل بزنم، ببرم و .... اما کوهنوردی اصلا این‌طور نیست.

- در این ورزش شما فقط یک هدف دارید، آن هم این است که برسید به قله به ویژه در کوهنوردی اگر تنها باشید، خاصیتی دارد که شما را به فکر کردن وا می دارد و به تفکر وادار می‌کند که تجربه‌ای بی‌نظیر است. همین مسئله خیلی به آرامش روان انسان، برنامه‌ریزی بهتر، هدف‌گذاری اصولی‌تر و ... کمک می‌کند.

- ورزشی که هیجان کاذب در آن نیست، سعه صدر انسان را بالا می‌برد و یک آرامش خاصی به انسان می‌دهد. به همین دلایل است که من علاقه زیادی به این ورزش دارم و به همه به ویژه جوانان توصیه می‌کنم که آن را امتحان کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول