اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

طرح ناصر جهت مشاوره پزشکی راه اندازی شد/ واکسیناسیون ۴۵ درصدی در خراسان شمالی

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: در طرح ناصر پزشکانی بصورت تلفنی پاسخگوی مردم هستند و خدمات بر اساس نوع درخواست بیماران ارائه می‌دهند.

طرح ناصر جهت مشاوره پزشکی راه اندازی شد/ واکسیناسیون ۴۵ درصدی در خراسان شمالی

عیسی برجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس دربجنورد اظهار کرد: درادامه طرح شهید سلیمانی در طرح های ویژه مراقبتی مانند حضور در محل برای رسیدگی به بیماران، حمایتی مانند توزیع بسته های معیشتی و نظارتی مانند نظارت بر موارد بهداشتی و مانورهای مختلف انجام شد.

وی تآکید کرد:  ۲۱۰ نفر از بسیجیان داوطلب در قالب طرح شیفت ایثار  در ۸ بیمارستان کرونایی مانند بیمارستان امام حسن، امام رضا و تامین اجتماعی و در شهرستان شیروان،اسفراین و جاجرم خدماتی را ارائه دادند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی ادامه داد: در قالب گام پنجم که تآکید بیشتر بر افزایش بخش های واکسیناسیون است در ۶ مرکز بصورت مستقل و ۶ مرکز بصورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی با حضور ۲۰۹ بسیجی در این مراکز بکارگیری شده اند.

وی یادآوری شد: در مراکز مستقل، هم مکان و هم نیرو از بسیجیان مشغول به کار هستند ولی در مراکز مشترک یا مکان را در اختیار قرار داده ایم و یا عوامل اجرایی را، که ۳ مرکز مستقل در بجنورد و سه مرکز مستقل در شهرستان‌هاوجود دارد.

این مقام مسئول گفت: در فاز اول تزریق واکسن، ۲۷۹ هزار نفر دُز اول و ۱۲۵ هزار نفر دُز دوم در کل استان داشتیم که حدود ۴۵ درصد افراد هدف واکسینه شده‌اند.

برجی در خصوص طرح ناصر ابراز کرد: این طرح که یک ابتکار استانی است، دو پزشک متخصص، چهار پزشک عمومی، ده پرستار، بیست مامور فوریت‌های پزشکی و ده امدادگر هلال احمر در بجنورد متمرکز حضور دارند و تلفنی پاسخگوی مردم هستند و خدمات بر اساس نوع درخواست بیماران  انجام می‌شود.

برجی تاکید کرد: در قالب این طرح دستگاه اکسیژن ساز بصورت امانی واگذار می‌شود که اکنون بیست دستگاه در اختیار هم‌استانی‌های عزیز و پانزده دستگاه جدید نیز اماده واگذاری است.

مسئول جامعه پزشکی بسیج ادامه داد: طرح ناصر از ده شهریور آغاز شده و به ۱۱۷ هم استانی خدمات مختلف ارائه شده است و از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر درخدمت هم استانی های عزیز هستیم.

برجی یادآور شد: در این طرح هم استانی‌های عزیز می‌توانند با خط ثابت با شماره ۳۱۲۱ و در صورت تماس با موبایل کد ۰۵۸ را گرفته و خدمات مختلف برایشان صورت بگیرد.

برجی درباره  آخرین اقدامات سپاه از ایجاد مانورهای بهداشتی، خودروهای سیار اطلاع‌رسانی، نظارت بر ورودی شهرها، اورژانس صحرایی فاروج، مراکز نمونه‌گیری تست کرونای شیروان و فاروج، رزمایش خودرویی و موتوری مرداد و شهریور، توزیع آبمیوه و خشکبار برای کادر درمان بیماران، ارائه خدمات رایگان به کادر درمان و توزیع پنج هزار بسته معیشتی در قالب طرح ناصر خبر داد.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول