اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گوشه کنار ورزش مازندران| از حضور حسن یزدانی در انتخابات جهانی کشتی تا افتخارآفرینی مربی مازندرانی تیم ملی والیبال

در چند روز گذشته با وجود محدودیت های کرونایی، در گوشه کنار ورزش مازندران برنامه‌های زیادی برگزار شد و رویدادهای مهمی در پیش روی ورزش استان است که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

گوشه کنار ورزش مازندران| از حضور حسن یزدانی در انتخابات جهانی کشتی تا افتخارآفرینی مربی مازندرانی تیم ملی والیبال

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند؛ در چند روز گذشته در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

* ۳ مازندرانی در فهرست کاندیداهای داوری بین‌المللی فوتبال

 سه مازندرانی از سوی فدراسیون فوتبال در فهرست کاندیداهای داوری بین‌المللی قرار گرفتند.

 محمد رضاقلی‌پور از بابلسر و جواد فلاحی از آمل، داوران جوان لیگ‌برتر فوتبال ساحلی کشور و دانیال باشنده کمک داور جوان لیگ برتر فوتبال کشور، داورانی هستند که از استان مازندران در فهرست کاندیدهای داوری بین‌المللی قرار دارند.

 این نفرات باید به همراه سایر داوران مورد نظر کمیته داوران فدراسیون فوتبال، تست آمادگی جسمانی مطابق با معیارهای فیفا، آزمون‌های دانش داوری، دانش زبان انگلیسی و ویدیو تست را پشت سر بگذارند.

 این آزمون‌ها روز جمعه دوم مهرماه در محل مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود و نفرات برگزیده برای قضاوت در مسابقات بین‌المللی به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی خواهند شد.

*آبهای آرام جهان–دانمارک / نبی رضایی دوازدهم شد

 محمدنبی رضایی بابلسری در فینال B مسابقات قهرمانی جهان آبهای آرام در دانمارک سوم و در مجموع دوازدهم جهان شد.

در رقابت فینال B رضایی با حریفانی از کانادا، روسیه، بلغارستان، اوکراین، اسلواکی، اسپانیا، استونی و کرواسی رو به رو شد و در پایان با زمان 3:57.72 دقیقه سوم شد. در این رقابت نماینده کانادا اول و نماینده روسیه دوم شد. با این نتیجه نبی رضایی در رده دوازدهم جهان قرار گرفت.

هدایت نبی را ایمان پورعزیز مربی بابلسری برعهده داشت.

*حسن یزدانی نماینده ایران در کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی

حسن یزدانی به‌عنوان نماینده ایران برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی معرفی شد.

انتخابات کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی در جریان رقابت‌های جهانی در شهر اسلو کشور نروژ برگزار می‌شود.

فدراسیون کشتی حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان را بعنوان نماینده کشورمان در این انتخابات معرفی کرد.

در این انتخابات 7 عضو جدید کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی با رأی کشتی‌گیران شرکت کننده در رقابت‌های جهانی، مشخص خواهند شد.

کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی از سال ۲۰۱۳ و به منظور محافظت از حقوق و منافع کلیه ورزشکاران سبک‌های المپیکی اتحادیه جهانی کشتی راه‌اندازی شده است و در دو دوره قبل حمید سوریان و کمیل قاسمی عضو کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی بودند.

*نتقام‌گیری ایران با اشک حسرت درگذشت کاظمی

ایران در فینالی سخت اما با تمرکزی بالا موفق شد ژاپن را شکست دهد و ۳ بر صفر در شهر چیبا قهرمان آسیا شود.

تیم‌ملی ایران در حضور کامل جواد کریمی نکایی و بازی متناوب رضا عابدینی ساروی و امیرحسین اسفندیار آملی و با هدایت بهروز عطایی و کمک رضا قلی‌پور آملی بر ژاپن در دیدار نهایی بیست و یکمین دوره قهرمانی آسیا فائق آمد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

این پیروزی در شرایطی بدست آمد که بازیکنان تیم ملی در سوگ از دست رفتن حسین کاظمی بودند و اگر بهبودی می‌یافت حتما در جمع اعضای کادر فنی جای می‌داشت.

این قهرمانی به حسین کاظمی تقدیم شد که خیلی زود و در جوانی، والیبال را در سوگ نشاند؛ روحش شاد.

صفری و رنجکش مازنی‌های حاضر در مسابقات کوراش هنرهای رزمی کره جنوبی

مسابقات انتخابی کاتا کوراش قهرمانی کشور برای شرکت در مسابقات هنرهای رزمی جهان (کره جنوبی ۲۰۲۱) به صورت آنلاین برگزار شد و در پایان نتایج زیر به دست آمد:

گروه زیر ۳۰ سال:
مردان:  مقام اول تیمی: محمدرضا صدیقی و کامران خداپرست (البرز)، مقام دوم تیمی: دانیال ده خدایی و پدرام رضایی (سمنان) و مقام سوم تیم: مهدی مرادی و مرتضی رحمانی (قزوین)

زنان: مقام اول تیمی: فاطمه فراتی و عسل کلامی (سمنان)، مقام دوم تیمی: مهسا صدیقی و مبینا دانشفر (البرز) و مقام سوم تیمی: یلدا صمدی و نازنین وثیقی (قم)

میکس: مقام اول تیمی: سلیم جوکار و طاهره آذرپیوند ( کهگیلویه و بویراحمد)، مقام دوم تیمی: ادریس جعفری و یگانه بولاقی ( سمنان)،

گروه بالای ۳۰ سال:
مردان : مقام اول تیمی: سیدحسین محمودی و حسن روشنایی (قشم)، مقام دوم تیمی: محمد صفری و امیرعباس رنجکش (مازندران) و مقام سوم تیمی: وحید معظمی فر و رضا دولت آبادی (خراسان شمالی)
میکس: مقام اول تیمی: سعید مرادی و دنیا آقایی ( قزوین)

*تیم ملی والیبال جوانان با مازنی‌هایش به ایتالیا رفت

تیم‌ملی والیبال جوانان ایران وارد شهر کاربونیا در کشور ایتالیا شد تا در بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کند آنهم در حالیکه ۴ بازیکن مازندرانی دارد.
 
مسابقات قهرمانی جوانان جهان از یکم تا یازدهم مهرماه به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود و تیم‌ملی والیبال جوانان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی (2019- بحرین) به عنوان تیم اول گروه C در مرحله گروهی با آرژانتین، مراکش و بلژیک هم‌گروه است.

سینا نیک‌پور، مهدی جلوه، یونس رمضانی، امیرحسین تقوی، امیرحسین توخته، عرفان جلالی نژاد، عبدالمختار بوش، محمد ولی‌زاده، سهیل کمال‌آبادی،  امین خواجه خلیلی،  امیرحسین صداقت، علی حاجی‌پور مقدم بازیکنان تیم ایران هستند که وارد ایتالیا شدند.

از مازندران عرفان جلالی نژاد، امیرحسین صداقت و یونس رمضانی سه بازیکن خوش آتیه آملی عضو تیم ملی هستند و بهروز عطایی پس از نمایش دلپذیر تیم ملی بزرگسالان در قهرمانی آسیا، هدایت تیم ملی جوانان را برعهده دارد.

آخرین بار سال ۲۰۱۹ در بحرین بود که تیم‌ملی والیبال جوانان با هدایت بهروز عطایی قهرمان جهان شد.

*تمدید محسن بنگر با شهرداری نوشهر

تیم شهرداری نوشهر کارش را با محسن بنگر در مقام سرمربی ادامه خواهد داد.

بنگر سرمربی تیم شهرداری نوشهر بار دیگر در این ماند تا پس از صعود از لیگ سه به لیگ ۲، تیم استان خود را برای راهیابی به لیگ یک هم همراهی کند.

محسن بنگر یک فصل دیگر قراردادش را با بندری‌های نوشهری تمدید کرد.

*شکست رعد مقابل مدافع عنوان قهرمانی

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های ایران برگزار شد و نماینده مازندران در این رقابت‌ها یعنی رعد پدافند آمل مقابل نیروی زمینی کازرون مدافع عنوان قهرمانی تن به شکست ۲۲ بر ۲۵ داد.

*مجتبی کاظمی به ایتالیا رفت

یک بازیکن مازنی همراه با تیم‌ملی والیبال ناشنوایان کشورمان به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شد.

تیم‌ملی والیبال ناشنوایان کشورمان دیشب سه شنبه ۳۰ شهریورماه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ والیبال ناشنوایان، تهران را به مقصد ایتالیا ترک کرد.

والیبالیست‌های ناشنوا از روز جمعه دوم مهر ماه با حریفان به رقابت خواهند پرداخت که مجتبی کاظمی حتما بازی‌های خوب و درخشانی را به نمایش خواهد گذاشت.

*کاله یار خارجی گرفت / دایانوس آمد

بازیکن اروپایی تیم بسکتبال کاله جهت همراهی با دیگر بازیکنان دیروز وارد ایران شد و پس از تست‌های پزشکی و گرفتن عکس یادگاری با پیراهن کاله، تمرینات خود را شروع خواهد کرد.

دایانوس اهل کشور لیتوانی است و ٢٠٦ سانتی متر قد دارد و قرار است به عنوان بازیکن سنتر در خدمت باشگاه ورزشی کاله باشد.

کاله در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال به منظور عملکردی بهتر آماده می‌شود و هدایت این تیم با کاظم موقتی سرمربی نام آشنای مازنی خواهد بود.

*حاجی پور بعد ار دو سال مصدومیت برگشت

ملی‌پوش اسبق کشتی فرنگی از حضورش در فصل جدید لیگ‌برتر خبر داد.

محسن حاجی‌پور عضو اسبق تیم‌ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال برنز آسیا در مورد شرایطش گفت: متأسفانه به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کمر دو سال از میادین کشتی دور بودم؛ خوشبختانه مصدومیتم برطرف شده و فقط کمی از ناحیه پا مصدوم هستم که آن نیز به زودی بهبود خواهد یافت.

دارنده مدال طلای نظامیان جهان تصریح کرد: شروع کارم در کشتی از رقابت های لیگ برتر کشتی خواهد بود و قصد دارم با تیم فولادین ذوب آمل در این مسابقات شرکت کنم.

وی در مورد شرایط سنی اش گفت: ۳۳ سال سن دارم و دلیل حضورم در لیگ این است که شرایط خودم را بسنجم، البته در این مسابقات در وزن ۶۰ کیلوگرم به میدان خواهم رفت.

*کادر فنی تیم شهدای بابلسر مشخص شد

کادر فنی تیم شهدای بابلسر برای حضور در فصل جدید لیگ دسته دوم فوتبال کشور مشخص شد.

بابلسری‌ها که این فصل برنامه فنی دقیق‌تری برای انجام بازی‌های خوب خواهند داشت، از نیروهای شناخته شده و باتجربه خود در فوتبال مازندران و کشور بهره خواهند برد.

عباس محمدعلی‌پور سرمربی تیم شهدای بابلسر در این فصل است و بهرام اسماعیلی، عمران آقا بزرگ نژاد و محمود پوراسدالله کادر فنی وزین و شاخص تیم را تشکیل می دهند.

بابلسری‌ها با این کادر قوی فقط کافیست پشتوانه مالی خوب داشته باشند تا در لیگ دسته دوم کشور در قامت یک مدعی دیده شوند.

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹ /غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول