اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

خانه شیرین

کلینیک مشاوره و روانشناسی خانه شیرین با هدف بالا بردن سطح سلامت روان در اجتماع پس از اخذ مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از سال 1389 با تجهیزات به روز و تیمی با تجربه فعالیت خود را آغاز کرده و امیدوار است گامی هرچند کوچک در مسیر سلامت روان جامعه بردارد.

خانه شیرین

کلینیک مشاوره و روانشناسی خانه شیرین با هدف بالا بردن سطح سلامت روان در اجتماع پس از اخذ مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از سال 1389 با مدیریت دکتر شیرین ولی زاده نخبه کشوری و عضو انجمن روانشناسان امریکا, در محیطی آرام، تجهیزات به روز و تیمی با تجربه فعالیت خود را آغاز کرده و امیدوار است گامی هرچند کوچک در مسیر سلامت روان جامعه بردارد.

این مرکز طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی را پوشش داده که از جمله آن می‌توان به مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان, مشاوره فردی، زوج درمانی، مشاوره خانواده و گروهی, روانپزشکی و … اشاره نمود.

لازم به ذکر است این مرکز با استفاده از ابزارهای دقیق بالینی به ارزیابی و تشخیص اختلالات روانی می‌پردازد و سپس به طراحی و اجرای مناسب درمان‌های مورد نیاز پرداخته تا سلامت مراجعان را بهبود ‌دهد.

خانه شیرین فعالیت های گسترده ای در زمینه روانشناسی و مشاوره کنکور انجام می دهد که در زیر به برخی از آنها می پردازیم:

پانسیون مطالعاتی

پانسیون مطالعاتی یا study boarding در واقع یک کتابخانه خصوصی می باشد. فضای پانسیون به گونه ای طراحی شده که باعث افزایش راندمان مطالعاتی دانش‌آموزان می شود که متاسفانه این شرایط در خانه و کتابخانه های عمومی فراهم نمی باشد.

در خانه به دلیل داشتن حواس پرتی هایی نظیر (موبایل، تلویزیون،تبلت، اینترنت ، وب گردی ، موسیقی و…)، تکراری بودن محیط مطالعه و فضای راحتی که هر روز دانش آموز در آن شرایط قرار می گیرد، نداشتن فضای لازم برای تمرکز و جدی نبودن حین مطالعه، عوامل بیرونی غیر قابل کنترل مثل رفت و آمدهای خانوادگی، راحتی بیش حد و عدم کنترل ساعت مطالعه ، خواب، استراحت و غذا خوردن باعث پایین آمدن انگیزه دانش آموزان می شود و همچنین باعث محدود شدن دیگراعضای خانواده برای ایجاد محیط مناسب برای دانش آموز می شود.

پانسیون تخصصی کنکور خانه شیرین زیر نظر مؤسسه روانشناسی خانه شیرین با بهره‌گیری از کادر مشاوره‌ای، آموزشی و اجرایی متخصص و متعهد در زمینه کنکور، زیر نظر روانشناس سرکار خانم دکتر شیرین ولی زاده ( عضو انجمن روانشناسان آمریکا ) یکی از متمایزترین پانسیون‌های ویژه کنکور در تهران می‌باشد که با مدیریتی منسجم، دارای تمامی ویژگی‌های ذکر شده برای یک پانسیون کنکور موفق بوده و بر اساس آخرین متدهای مشاوره‌ای در صدد است که بهترین خدمات آموزشی و مشاوره‌ای را در اختیار دانش‌آموزان عزیزی که قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری را دارند، قرار دهد.

 

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده علی‌رغم اسم آن می‌تواند هم به صورت فردی صرفا برای یکی از اعضای خانواده و هم به صورت گروهی برای آن دسته از خانواده هایی که با یکدیگر مشکل خاصی دارند و حتما باید به صورت گروهی برای مشاوره خانوادگی مراجعه کنند صورت گیرد.

از این رو مشاوره خانواده و روانشناس خانواده می تواند انواع مختلفی از مسائل و اختلافات در خانواده ها نظیر مشکلات خانوادگی، چالش های تربیتی فرزندان، تنش و استرس خانواده، مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان، مشکلات ارتباطی با افراد دیگر و … را شامل شود.

مشاوره ازدواج

ما در انتخاب خانواده ای که در آن به دنیا آمده ایم هیچ گونه اختیاری نداشته ایم اما معمار خانواده آتی خود خواهیم بود.

شما هرچقدر هم که فکر کنید بهترین مرد یا زن روی کره زمین را پیدا کرده‌اید، باز هم به‌دلیل هیجانات ناشی از علاقه زیاد ممکن است دچار خطا شوید و تصمیم اشتباهی بگیرید.

باید بدانید که همسر آینده‌تان در خانواده‌ای با افکار، فرهنگ، علائق و تربیتی کاملا متفاوت از شما بزرگ شده است؛ خواه ناخواه بسیاری از معیارها و علایق زندگی او با شما متفاوت می‌باشد؛ پس باید بیاموزید که چگونه با وجود این تفاوت‌ها یک زندگی مشترک موفق بسازید.در نتیجه برای تصمیم گیری و کسب مهارت‌های لازم نیاز به آموزش دارید.

روانشناس و مشاوره ازدواج مطمئن ترین روش برای رسیدن به یک زندگی موفق است می توان گفت مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق محسوب می‌شود.

مشاوره تحصیلی و شغلی

مشاوره تحصیلی و شغلی فعالیتی است که به وسیله آن اطلاعات لازم و ضروری درباره فرد و مشاغل متعدد در اختیار مراجع قرار می گیرد. در دوران تحصیل ، ضرورت هدایت تحصیلی به سمت مشاغل مناسب و مورد نیاز از ضروریات می باشد که این امر در دوره دبیرستان و قبل از ورود به بازار کار رخ می دهد.

البته هدایت شغلی مسئله ای است که از دوران کودکی آغاز می شود و تا رسیدن به شغل و اشتغال ادامه دارد. هر جامعه ای نیاز به افراد متخصص دارد تا در صورت داشتن شرایط ، مشاغل را به دست بگیرند.

 هر ساله تعداد زیادی از دانشگاهها فارغ التحصیل می شوند که این فارغ التحصیلان نیازمند شغل می باشند در صورتی که امر مشاوره تحصیلی و شغلی به خوبی توسط روانشناس مربوطه به درستی صورت نگیرد تعداد بسیاری از آنها بیکار می مانند و بدین ترتیب میزان زیادی از هزینه های کشور بر باد می رود.

استعدادیابی کودکان و نوجوانان

آنچه همیشه یکی از دغدغه های اصلی والدین است رشد و شکوفایی استعداد های بالقوه فرزندانشان است از این روی موسسه روانشناسی خانه شیرین بخشی از خدمات خود را به این امر بسیار مهم اختصاص داده است تا کودکان و نوجوانان استعدادهای خود را شناخته و آنرا به ورطه عمل بگذارندکه این امر در خانه شیرین توسط روانشناس های برجسته و باتجربه صورت می گیرد.

 

اجرا و تفسیر آزمون های روانی

یکی از راه های ارزیابی وضعیت مراجعین استفاده از آزمون های روانشناختی است که در این مرکز از معتبرترین و بروزترین تست های روانشناختی استفاده می شود مانند آزمون های شخصیت، هوش و استعداد که توسط روانشناس های برجسته صورت می گیرد.

تشخیص اختلال شخصیت

هر فردی دارای ویژگی های شخصیتی می باشد که وی را توصیف می نماید. منظور از این ویژگی ها، روش های معمول تفکر و رفتار فردی است که هر کدام از ما انسان ها را منحصر به فرد می سازد.

زمانی ویژگی های شخصیتی به اختلال شخصیتی تبدیل می شود که الگوهای تفکری و رفتاری فرد بسیارافراطی، غیر قابل انعطاف و ناهنجار شود. این الگوها منجر به از هم گسیختگی عمده در زندگی فرد شده و معمولا سبب بروز پریشانی عمده در فرد مبتلا و یا سایرین می شود .

اختلالات شخصیتی از دوران کودکی شروع شده و در تمام دوران بزرگسالی ادامه می یابد . عمومیت و رواج انواع مختلف اختلالات شخصیتی به طور دقیق و واضح مشخص نمی باشد و بسته به نوع اختلال، متفاوت می باشد.

اگر چه ممکن است ایجاد تغییر در شخصیت دشوار باشد، ولی افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی می توانند در صورت دریافت درمان به موقع ، صحیح و حمایت، از زندگی پرمعنا و مثمر ثمر برخوردارشوند.

درمان بیش فعالی و اختلال نقض توجه

همه ما کودکانی را می شناسیم که نمی توانند یک جا بنشینند. به نظر می رسد هیچ گاه گوش نمی کنند, فارغ از تاکید والدین از دستورالعمل ها پیروی نمی کنند, نامتناسب و بی موقع حرف می زنند, وسایل خود را گم می کنند یا جا می گذارند, بسیار پر حرف هستند و در برخی موارد تحرک بیش از اندازه دارند.

این اختلال در موارد شدید به سختی تحمل می شود و مشکلات متعددی در زمینه تحصیلی و ارتباطی برای کودک و خانواده اش ایجاد می کند. واضح است که مشکلات این کودکان فراتر از حد طبیعی است و باید با تشخیص و درمان زودهنگام از آسیب به عملکرد تحصیلی و اجتماعی آنها جلوگیری کرد. بسیاری از این علائم را می توان با درمان تخصصی و اگاهی دادن به والدین  در حد قابل قبولی کاهش داد.

فرزندپروری در خانه شیرین

برای تربیت فرزندم تلاشهای زیادی کردم و در موارد بسیاری موفق بودم. می توانم باز هم تلاش کنم و موفقیتهای بیشتری کسب کنم و راههای بهتری برای تربیت فرزندم بیابم. من پدر و مادر شایسته ای هستم.

بسیاری از کودکان مشکلات رفتاری دارند، به ویژه در سنین پایین تر نمی توانند کنترل مناسبی بر رفتارشان داشته باشند. اما به هر حال عمدی در کار نیست. باید به کودکم آموزش بدهم که چگونه رفتار کند. رفتار مطلوب را با او تمرین کنم و هر بار که رفتار مطلوب را انجام داد، او را تشویق کنم.

علت مشکل رفتاری کودک من هرچه باشد، من توانم نقش موثری در تغییررفتار او داشته باشم. اگر به موقع عمل کنم، مشکلات رفتاری کودکم آسانتر برطرف می شود و در آینده تداوم نخواهد داشت. من و فرزندم می توانیم آینده بهتری بسازیم.

فقط با بزرگ شدن کودکان، مشکلات رفتاری آنها حل نخواهد شد. اگر می خواهم کودکم رفتار مناسبی داشته باشد و مهارتهای لازم برای برقراری ارتباط با دیگران را یاد بگیرد، باید از همین کودکی به او آموزش دهم. هیچ کودکی به خودی خود یک بزرگسال موفق نخواهد شد، بلکه باید مثل یک باغبان در هر زمان از او مراقبت کنم، حمایتش کنم، دوستش بدارم و در صورت لزوم به او آموزش دهم.

همیشه راهی برای بهتر شدن هست، همیشه امیدی برای بهتر شدن رفتار کودک هست.

می توانم با روانشناس و متخصصین مشورت کنم و راه هایی را بیازمایم که تا کنون از آن اطلاعی نداشتم. می توانم در تربیت فرزندم موثر باشم و نقش مثبتی داشته باشم. هر وقت شروع کنم دیر نیست، ولی هرچه زودتر شروع کنم بهتر است.

روابط والدین و فرزندان، نظام و شبکه ی درهم  پیچیده ای است که در اثر کنش متقابل شکل می گیرد. این نظام با نظام های گسترده تر مثل محله، جامعه و کشور در ارتباط است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق روش های تربیتی روی فرزندان تأثیر می گذارد. در این میان تأثیر خانواده، بر فرایند رشد بسیار بارز می باشد.

جو حاکم بر خانواده و رفتار والدین در چگونگی احساس فرد از خود و توانایی هایش مؤثر است. در واقع فرزندپروری کار ساده ای نیست. این فرایند مستلزم تلاش و پشتکار، صرف وقت، شکیبایی، آمادگی مداوم برای پذیرش خطا و تعدیل رفتار تربیتی، باز بودن در برابر تجارب حاصل از نتایج و پیامدهای شیوه های تربیتی،یادگیری و راهنمایی و مشاوره و بالاخره کسب خودآگاهی است.

مهارت های فرزندپروری شامل یادگیری مطالبی درباره ی چگونگی رشد و رفتار کودکان و درک این که در هر سنی چه رفتاری را از آن ها باید انتظار داشت، یادگیری راه های مثبت و مؤثر برای کنار آمدن با رفتارهای ناشایست، کسب مهارت در اطمینان خاطر دادن و محبت کردن به فرزندان و یادگیری خوب گوش دادن و صریح و قاطع صحبت کردن می شود.

Top of Form

Top of Form

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول