اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ از روزنامه نیویورک تایمز و برادر زاده خود شکایت کرد

رئیس جمهور سابق آمریکا از یک روزنامه آمریکایی و برادر زاده خود بابت انتشار سوابق مالیاتی وی شکایت کرد.

ترامپ از روزنامه نیویورک تایمز و برادر زاده خود شکایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از روزنامه «نیویورک تایمز» و برادر زاده‌اش «ماری ترامپ» به‌خاطر نشر سوابق مالیاتی وی شکایت کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، ترامپ با طرح شکایتی در دادگاه نیویورک برادر زاده‌اش را به نقض توافق مصالحه‌ای درخصوص عدم انتشار سوابق مالیاتی متهم کرد.

این سوابق مالیاتی حین حل و فصل اختلافات بر سر اموال «فرد ترامپ» پدر رئیس جمهور سابق آمریکا در اختیار ماری ترامپ قرار گرفته بود.

همچنین در این شکایت، روزنامه نیویورک تایمز و سه خبرنگار تحقیقی آن، به تلاش برای استفاده از ماری ترامپ جهت دستیابی به این اطلاعات و متقاعد کردن وی به ارائه آن‌ها متهم شده‌اند.

ترامپ در این شکایت آورده است، خبرنگارهای نیویورک تایمز از توافقی که برای عدم افشای اطلاعات مالیاتی میان او و برادر زاده‌اش منعقد شده بود، اطلاع داشته‌اند و باید صد میلیون دلار غرامت بپردازند.

نیویورک تایمز سال ۲۰۱۸ در گزارشی، ادعای ترامپ درخصوص به‌دست آوردن ثروتش از طریق فعالیت‌های شخص وی را به چالش کشیده و عنوان داشت، فرد ترامپ در طول سال‌ها و از طریق ترفند فرار مالیاتی، دستکم ۴۱۳ میلیون دلار به او اعطا کرده بود.

ماری ترامپ سال گذشته در کتابی که درباره عموی خود منتشر کرد، خود را به عنوان منبع اسناد به‌دست آمده توسط نیویورک تایمز معرفی کرده است.

ترامپ در شکایت خود مدعی شده برادر زاده‌اش در کنار نیویورک تایمز و خبرنگارانش، «با انتشار سوابق بسیار حساس و محرمانه»، قصد «انتقام‌جویی شخصی علیه او» را داشته و در این راستا از دستورکاری سیاسی پیروی کرده‌اند.

برادر زاده ترامپ با صدور بیانیه‌ای در پاسخ به این طرح شکایت گفت: «معتقدم او یک بازنده است و هرچه را که بتواند به سمت دیوار پرتاب می‌کند. این نشانه درماندگی است. دیوارها در حال نزدیک شدن به هم هستند و او هر چیزی را فکرش را بکند به سمت دیوار پرتاب می‌کند. دونالد همواره همین‌طور بوده و تلاش خواهد کرد موضوع را عوض کند».

سخنگوی روزنامه نیویورک تایمز نیز در واکنشی مدعی شد، این طرح شکایت «تلاش برای ساکت کردن سازمان‌های خبری مستقل است و با قاطعیت علیه آن از خود دفاع خواهیم کرد».

این روزنامه آمریکایی افزود، پوشش خبری سوابق مالیاتی ترامپ اقدامی در راستای «مطلع کردن شهروندان از طریق گزارشی دقیق درباره موضوعی بود که هم‌راستا با منافع عمومی است».

پیش از این، ماری ترامپ نیز از عموی خود به خاطر عدم پرداخت میلیون‌ها دلار حق وی و همچنین تلاش برای کنار زدن او از کسب‌وکار خانوادگی شکایت کرده بود.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ تنها رئیس جمهور معاصر است که پرونده های مالیاتی خود را علنی نکرده است در سال اول ریاست جمهوری خود (۲۰۱۷) نیز فقط ۷۵۰ دلار به حکومت فدرال مالیات داده است.

ترامپ در طول حضور در کاخ سفید از انتشار این سوابق امتناع کرد و در سال ۲۰۱۸ که «رابرت مولر» بازرس ویژه رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به سود ترامپ تلاش کرد به سوابق مالیاتی وی دست پیدا کند، رئیس جمهور سابق آمریکا تمام تلاش خود را برای ممانعت از این اقدام به کار گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته از وزارت خزانه‌داری درخواست کرد سوابق پرداخت‌های مالیاتی ترامپ را منتشر کند. در یادداشت ۳۹ صفحه‌ای دفتر مشاور حقوقی وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه، آمده است که بخش خدمات درآمدهای داخلی در وزارت خزانه‌داری باید اسناد مالیاتی ترامپ را به کمیته راه و روش‌های مجلس نمایندگان آمریکا تحویل دهد.

تا پیش از این، «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری دوران ریاست جمهوری ترامپ، با ادعای اینکه قرار است از اطلاعات و سوابق مالیاتی رئیس جمهور وقت برای اهداف حزبی استفاده شود، از تحویل آن‌ها خودداری کرده بود. با این حال پس از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ، پرونده‌های متعددی علیه او به جریان افتاده که تخلفات مالیاتی او نیز یکی از مهم‌ترین آن‌ها است.

یازدهم تیر امسال، سازمان ترامپ و «آلن ویسلبرگ» مدیر مالی آن، در دادگاهی به کلاه‌برداری مالیاتی متهم شدند. دادستانی مطنقه منهتن نیویورک اعلام کرد سازمان ترامپ و ویسلبرگ به کلاه‌برداری مالیاتی «گسترده و قابل توجه» به مبلغ ۱.۷ میلیون دلار متهم شدند.

این اولین پرونده کیفری مقامات قضایی نیویورک علیه ترامپ است که بعد از دو سال تحقیقات به سرانجام رسیده و طبق آن سازمان ترامپ و ویسلبرگ از سال ۲۰۰۵ تا به امسال، مقامات را درخصوص پرداخت مالیات، فریب داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول