اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تحویل 20 مدرسه و فضای ورزشی نوساز به آموزش و پرورش/ سیستم‌ گرمایشی 40 مدرسه در چهارمحال و بختیاری استانداردسازی شد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰ مدرسه و فضای ورزشی در آستانه سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

تحویل 20 مدرسه و فضای ورزشی نوساز به آموزش و پرورش/ سیستم‌ گرمایشی 40 مدرسه در چهارمحال و بختیاری استانداردسازی شد

کامران رهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۸ مدرسه و ۲سالن ورزشی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است که تمام این مدارس احداثی و نوساز بودند هم‌چنین روند تعمیرات مدارس در شهرستان‌های استان از سال گذشته تا کنون پیگیری شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری افزود: در مدت زمان ۲ ماه تابستان به دلیل کمبود سیمان در استان مشکلاتی برای تکمیل و بازسازی مدارس ایجاد شد که با رفع مشکلات موجود با تاخیر یک تا ۲ ماهه مدارس تحویل داده می‌شوند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش تعمیر و تجهیز مدارس در استان هزینه شد که ۱۵ میلیاردتومان آن اعتبار استانی و مابفی آن ملی بوده است.

رهی خاطرنشان کرد: ۵۷ پروژه خیری را از سال گذشته پیگیر اجرایی شدنشان هستیم که از مهرماه سال گذشته ۱۹ مدرسه جدید با خیرین استان و موسسه‌های حقوقی تفاهم شده است که تعدادی از تعهدات خیری انجام شده است و مابقی اعتبار لازم از اعتبارات امسال پیش‌‌بینی شده است.

استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی 40 مدرسه در استان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری توضیح داد: برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت هزینه شده که ۴۰ مدرسه استانداردسازی شده است و در طرح جمع‌آوری بخاری‌های نفتی ۱۰۰ مدرسه باقی مانده است که روستاهای این مدارس گازرسانی نشده‌اند.

وی تشریح کرد: در طرح آجر به آجر چهارمین مرحله آن به اسم رنگ مدرسه آغاز شده است که در ۲ طرح قبلی ۲ مدرسه در فلارد و بازفت کلنگ‌زنی شدند و در طرح جدید دانش‌آموزان با بارگزاری نقاشی در سامانه به ازای نقاشیشان مبلغی به عنوان کمک به مدرسه‌‌سازی منظور می‌شود.

رهی با اشاره به طرح محرومیت‌زدایی مدارس گفت: ردیف‌خاص بودجه‌ای برای شهر‌های محروم تخصیص می‌‌یابد و ردیف بودجه‌ای خاصی به استان ما تعلق گرفته است که بالای ۸۴ پروژه مدرسه‌سازی با این ردیف بودجه در مناطق مختلف پیش‌بینی می‌شود به محض تصویب  و ابلاغ بودجه حرکت خوبی در راستای مدرسه‌سازی در متاطق محروم استان انجام شود که نیازهای آموزش و پرورش را در این مناطق رفع می‌کند.
انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول