اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

چطور 2 میلیارد ریال از حساب گلستانی‌ها با کلاهبرداری پیامکی برداشته شد

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: متاسفانه در این خصوص، از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۰ پرونده قضایی در این پلیس تشکیل شده و مبالغ بیش از 2 میلیارد ریال از حساب بانکی آنها برداشت شده و همچنان شاهد حضور مراجعه‌کنندگان در ارتباط با این نمونه از پرونده‌ها هستیم.

چطور 2 میلیارد ریال از حساب گلستانی‌ها با کلاهبرداری پیامکی برداشته شد

سرهنگ ابراهیم پرسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: اخیرا شاهد حضور برخی مراجعه‌کنندگان به مجموعه پلیس فتا استان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنان و افزایش میزان تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های سایبری این پلیس هستیم که گـویـای افـزایش فعـالـیت کلاهبرداران در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته از جانب کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که برای تعدادی از این مراجعه‌کنندگان، پیامکی تحت عنوان «ابلاغیه الکترونیکی» با سرشماره‌های مختلف و با شماره تلفن‌های اپراتورهای مختلف ارسال شده و از آنها خواسته شده که برای مشاهده ابلاغیه، به لیـنک و یا آدرسی که در ذیل آن پیـامـک معـرفی شده، مراجعه کنند و یا در آن پیامک، اعلام می‌دارند که علـیه آن شهروند و یا کاربر مربوطه، شکایتی در «سامانه ثنـا» در تاریخ معینی به ثبت رسیده و از این کاربر می‌خواهد که برای اطلاعات بیشتر وارد لینـک مربوطه در آن صفحه جعلی شده و مبلغ ناچیزی را هم به‌عنوان کـارمـزد، پـرداخت کنند.

پرسا تاکید کرد: از آنجایی که برخی از شهروندان، آگاهی کافی از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آنها را ندارند و مبلغ عنوان شده هم بسیار ناچیز است و از طرفی طرح مسئله شکایت، باعث استرس در شهروندان شده، لـذا به اینگونه سایت‌ها ورود کرده و پس از درج شماره موبایل و کد ملی، صفحه‌ای برای آنها  باز شده و از آنها درخواست می‌شود که برای پرداخت کارمزد و مشاهده ابلاغیه روی لینک جعلی معرفی شده یا درگاه الکترونیکی جعلی کلیک کرده و برای عملیات پرداخت وجـه اقدام کنند که به محض درج اطلاعات بانکی در این درگاه جعلی و رمز دوم، متاسفانه شاهد سرقت اطلاعات و موجودی حساب بانکی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان ادامه داد: متاسفانه در این خصوص، از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۰ پرونده قضایی در این پلیس تشکیل شده و مبالغ بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از حساب بانکی آنها برداشت شده و همچنان شاهد حضور مراجعه‌کنندگان در ارتباط با این نمونه از پرونده‌ها هستیم.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در جدیدترین پرونده‌ای که با همین موضوع، در پلیس فتا استان پیگیری شد، یک فرد نوجوانی دستگیر شده که این فرد، از طریق شماره شخصی که مالکیتش بنام افراد دیگر بوده، در بازه زمانی حدوداَ سـه ماهه، پیامکی را با موضوع «ثبت ثنا» برای تعداد بیـش از ۶۰۰ نفـر ارسال کرده که تقریبا تعداد زیادی از شهروندان وارد لینک جعلی شدند و تاکنون، مبلغ بیش از ۸۰ میلیون تومان از حساب این افراد برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

پارسا در پایان به منظور پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم به شهروندان توصیه کرد اولا وارد هر لینک پیشنهادی و مشکوک نشوند و فـریـب اینگونه پیامک‌ها را نخورند دوما برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیـاز به واریز هیچگونه وجـهی نیست.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول