اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک چهارم ساکنان اراضی اشغالی از ناامنی غذایی در رنج هستند

یک سازمان صهیونیستی به ارائه آماری درباره ناامنی غذایی در میان ساکنان این رژیم پرداخت و درباره تشدید وضعیت مذکور هشدار داد.

یک چهارم ساکنان اراضی اشغالی از ناامنی غذایی در رنج هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان صهیونیستی «لاتِت» که در راستای کاهش فقر در این رژیم و کمک‌رسانی به افراد نیازمند کار می‌کند، اعلام کرد، یک چهارم ساکنان اسرائیل یعنی حدود یک میلیون و ۹۴۲ هزار نفر از ناامنی غذایی رنج می‌برند و ۹۴۲ هزار نفر آنها با ناامنی شدید غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده، ۲۹۲ هزار خانواده با ناامنی غذیی شدید و ۳۴۱ هزار خانواده در فلسطین اشغالی از ناامنی غذایی خفیف در رنج هستند.

نهاد مذکور تأکید کرد، یک سوم افراد کم سن و سال یعنی ۷۷۴ هزار نفر در این میان وجود دارند که ۴۰۲ هزار نفر در وضعیتی خطرناک و ۳۷۲ هزار نفر در وضعیت غیرخطرناکند.

 

بنا به این گزارش، شیوع یک سال و نیمه کرونا ناامنی غذایی را در میان بسیار از خانواده‌ها در فلسطین اشغالی تشدید کرده و آنها دیگر قادر به تامین نیازهای اساسی خود نیستند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در همین زمینه نوشت، کابینه سابق به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» ناامنی غذایی را در بودجه خود در نظر نگرفت اما کابینه فعلی به نخست‌وزیری «نفتالی بنت» صد میلیون شِکِل برای این امر اختصاص داده است.

مؤسسه لاتت برخی پیش‌‍بینی‌های خوشبینانه درباره بازگشت تسهیلات اقتصادی به روند عادی را تکذیب و تأکید کرد، تأثیر شیوع کرونا هنوز در بسیاری از خانواده‌ها ملموس است.

این نهاد هشدار داد، ادامه وضعیت فعلی باعث خواهد شد بسیاری از خانواده‌ها از نیازهای ضروری خود برای زندگی خوب بگذرند.

 

سال گذشته، سازمان لاتت با انتشار گزارشی اعلام کرد، شمار خانوارهای اسرائیلی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند طی شیوع ویروس کرونا تقریباً ۵۰ درصد رشد کرده است.

بر اساس این گزارش از زمان آغاز شیوع کرونا در فلسطین اشغالی، بیکاری بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته، صنعت حیاتی گردشگری تقریباً به صفر رسیده و هزاران شغل تعطیل شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول