اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس نقشه راه است/ تاکید بر مبارزه با تبعیض و فساد

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: موفقیت‌ها و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس را باید ترسیم و نقشه راه قرار داد.

دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس نقشه راه است/ تاکید بر مبارزه با تبعیض و فساد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد شاهرخی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح استان که به مناسب آغاز هفته دفاع مقدس برگزارشد، اظهار کرد: دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ عاشورا بود و آنچه را که در تاریخ اسلام از جنگ بدر و احد تا جانفشانی‌های اصحاب کربلا اتفاق افتادن بود در دفاع مقدس مشاهده کردیم.

وی خطاب به فرماندهان نیروهای مسلح حاضر در جلسه، گفت: اسراری از جنگ که در نزد شما هست لازم است که نوشته شود و به نسل‌های بعدی منتقل شود، در واقع این اسرار جزو تاریخ درخشان هشت سال دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد:  موفقیت‌ها و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس را باید ترسیم و نقشه راه قرار داد.

شاهرخی گفت: زمانی که زورگویان دیدند ملتی برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی انقلاب کرده و منافعشان به خطر افتاده مقدماتی را فراهم کردند تا منافعشان را به دست بیاورند.

وی ادامه داد: اینجاست که رزمندگان و خانواده شهدا با صبر و شکیبایی مقاومت کردند، رزمندگان لرستان هم که جزو نزدیک‌ترین استان ‌ها به مرز بودند در قالب لشکر ۸۴ ، تیپ ۵۷ و عشایر حرکت دشمن را به شهرها متوقف و تاریخ درخشانی را ورق زدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ما در دفاع مقدس هم از  جهت سیاسی پیروز شدیم هم از جهت استقلال کشور ، افزود: با تدابیر امام راحل و مقاومت ملت  دشمن در قالب قطعنامه  ۵۹۸ تسلیم شد و صدام به عنوان آغاز گر جنگ معرفی شد.

شاهرخی گفت:  از طرفی ما در هشت سال دفاع مقدس استقلال و  تمامیت ارضی کشور را حفظ و به لحاظ امنیتی و دفاعی به جایی رسیدیم که تکیه‌مان به توان داخلی خودمان باشد.

وی گفت: البته در حوزه اقتصادی و عدالت عقب ماندگی‌هایی داریم که باید با دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دستاورد و پیام دفاع مقدس و شهدا  مبارزه با تبعیض، بی عدالتی و مقابله با فساد است، گفت: مبارزه با تبعیض  و فساد که جزو برنامه‌های دولت سیزدهم هم هست باید توسط جوانان مومن و  انقلابی پیگیری شود زیرا تبعیض و بی عدالتی موجب فاصله گرفتن مردم از نظام و مخدوش کردن دستاوردهای دفاع مقدس می‌شود.

شاهرخی تاکیدکرد: البته مبارزه با فساد، بی عدالتی و تبعیض باید از طریق مجاری قانونی و مبتنی بر اخلاق و به دور از پرخاشگری باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان صحبت‌های خود اظهار امیدواری کرد که با وحدت نیروهای مسلح و اقشار مختلف به ارتقائ فرهنگی، عدالت اجتماعی و پیشرفت اقتصادی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول