اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ساخت فیلم سینمایی زندگینامه شهید هدایت‌الله طیب

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از رایزنی و تلاش برای ساخت فیلم سینمایی شهید طیب خبر داد.

ساخت فیلم سینمایی زندگینامه شهید

احمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، گفت: کهگیلویه و بویراحمد به تناسب جمعیت بیشترین حضور در جبهه را داشت و بار همون اندازه سوژه از دلاوری و نقش‌آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای کار کردن وجود دارد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پد خندق یکی از عملیات‌های غرور‌آفرینی است که فرزندان استان رقم زدند.باید کاری کنیم بچه‌های پد خندق شناخته شود.

وی بیان کرد: در همین راستا در حال تهیه مستند شهید جانمحمدکریمی از شهدای پدخندق هستیم، ضمن اینکه مستند زندگینامه شهید طیب ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت اینکه اسپانسر خوبی از ما حمایت کند فیلم سینمایی شهید طیب ساخته می‌شود.

این مسئول با اشاره به زندگینامه شهید طیب از تحصیل در آمریکا تا حضور در جنگ و شهادت در جنگ تحمیلی گفت: در حال رایزنی و فراهم کردن زمینه برای ساخت فیلم سینمایی شهید طیب هستیم امیدواریم به آنچه مدنظر است دست پیدا کنیم.

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت در حوزه چاپ و نشر کتاب و جایگاه خوب استان در این خصوص اشاره و عنوان کرد: کتاب سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش از شهرستان گچساران  چاپ می‌شود.

به گزارش فارس، شهید هدایت الله طیب در  ۱۴ مرداد ۱۳۳۳ در روستای «موگر» از توابع شهر «سوق» در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد، پس از دوران دبیرستان، برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد. ۱۵ شهریور سال ۱۳۵۶ بود که برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و پس از چندماه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، وارد دانشکده کشاورزی سنت‌پترزبورگ فلوریدا شد و در رشته مهندسی کشاورزی آغاز به تحصیل کرد.

با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن و انقلاب به کشور بازگشت و سرانجام در ۵ فروردین سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول