اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه ونزوئلا: با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می‌کنیم

وزیر خارجه ونزوئلا در دیدار با امیرعبداللهیان گفت که این کشور با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می‌کند و افزود: روابط بین دو کشور نشان داد که فاصله جغرافیایی نمی‌تواند مانع همکاری کشورهای مستقل باشد.

وزیر خارجه ونزوئلا: با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و «فلیکس پلاسنسیا» وزیر خارجه ونزوئلا امروز (چهارشنبه) در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به گفت‌وگو در خصوص روابط بین دو کشور پرداخته و بر رابطه مستحکم و نزدیک بین ایران و ونزوئلا تأکید کردند.

*  با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می‌کنیم

وزیر خارجه ونزوئلا در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشورش، از همکاری و مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: اوضاع اقتصادی ونزوئلا در حال بازیابی است.

پلاسنسیا با بیان اینکه کاراکاس با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می‌کند، افزود: کشورش از تمامی ظرفیت‌ها برای همکاری و ارتقای روابط با ایران استفاده می‌کند.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: روابط بین دو کشور نشان داد که فاصله جغرافیایی نمی‌تواند مانع همکاری کشورهای مستقل باشد.

وی همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به اقدامات آمریکا علیه کشورش، گفت تلاش آمریکا برای در هم شکستن انقلاب ونزوئلا ناکام ماند و این خود پیامی واضح برای جهان دارد.

*  ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با ونزوئلا ندارد

در ادامه این دیدار، حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران کشور ونزوئلا را دوست خود می‌داند، مقاومت مردمی و پیروزی‌های ملی ونزوئلا در مقابل دشمنان این کشور را برگ زرین تاریخ معاصر ونزوئلا توصیف کرد و گفت: این امر نشان داد که اراده مردم بزرگتر از سلطه‌جویان است و هر آنچه واشنگتن بخواهد اتفاق نمی‌افتد.

وزیر امور خارجه کشورمان ونزوئلا را به واسطه موقعیت ژئوپلتیکی دارای اهمیتی ویژه خواند و گفت: این امر می‌تواند زمینه همکاری مشترک دو طرف باشد.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با ونزوئلا ندارد، گفت دو کشور به تلاش مشترک خود برای شکست تحریم‌های ظالمانه آمریکا ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه تنها راه ممکن را مقاومت و توجه به ظرفیت‌های بومی خواند.

امیرعبداللهیان در پایان برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در تهران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزرای خارجه فنلاند، اتریش، هند، لوکزامبورگ، آلمان، کرواسی، انگلیس و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این‌که دولت سیزدهم مذاکرات را از سر می‌گیرد، تصریح کرد: دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرید و نه کشور را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول