اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان خواستار ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعالان و تجار بخش خصوصی ایران در سوریه شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای سوری خواستار ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعالان و تجار بخش خصوصی ایران در سوریه شد.

امیرعبداللهیان خواستار ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعالان و تجار بخش خصوصی ایران در سوریه شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه ظهر چهارشنبه به وقت محلی در دیداری کوتاه در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به گفت‌وگو در خصوص روابط دوجانبه بین تهران و دمشق پرداختند.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار به ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت تحولات در سوریه پرداخت و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه تشکر کرد.

فیصل المقداد همچنین با اشاره به سفر اخیر امیرعبداللهیان به دمشق، برای عملیاتی کردن توافقات صورت‌ گرفته در آن سفر اعلام آمادگی کرد.

* دعوت از فیصل المقداد برای سفر به تهران

امیرعبداللهیان نیز در این نشست با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت، دخالت خارجی در سوریه بر خلاف خواست دولت و مردم این کشور را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به لزوم ارتقای روابط اقتصادی فیمابین و تحقق برنامه‌های مورد توافق، از همتای سوری خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان همچنین خواستار ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعالان و تجار بخش خصوصی ایران در سوریه شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفتم شهریور ماه در سفری به منطقه پس از تصدی این سمت و در دومین مقصد سفرش وارد دمشق شد و با مقامات سوری از جمله فیصل المقداد دیدار و گفت‌وگو کرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزرای خارجه فنلاند، اتریش، هند، لوکزامبورگ، آلمان و انگلیس، ونزوئلا، کرواسی ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول