اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

از توزیع 25 میلیون وعده «غذا» تا برپایی 4 هزار دیگ نذری در ماه «عزا»

کمیته امداد با برپایی موکب بزرگ ملی «نذرواره حسینی» در ماه‌های محرم و صفر حدود 4 هزار دیگ غذا بین نیازمندان توزیع کرده است؛ضمن اینکه تاکنون 25 میلیون وعده غذایی و 6 میلیون بسته مواد غذایی نیز بین نیازمندان توزیع شده است.

از توزیع 25 میلیون وعده «غذا» تا برپایی 4 هزار دیگ نذری در ماه «عزا»

گروه جامعه خبرگزاری فارس:کمیته امداد به عنوان مهمترین نهاد حمایتی از نیازمندان جامعه در طول 4 دهه گذشته سعی کرده است با طرق مختلف یاری رسان نیازمندان و مددجویان جامعه باشد.

در هفته  جاری در مراسمی نمادین با برپایی 72 دیگ نذری در کمیته امداد، موکب ملی «نذرواره حسینی» به عنوان بزرگترین مرکز نیکوکاری کشور افتتاح شد.این موکب ملی با حضور مسئولانی از کمیته امداد، هنرمندان و خیران برجسته کشور افتتاح شد.

فعالیت 8 هزار مرکز نیکوکاری کمیته امداد

علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد  با اشاره به فعالیت حدود هشت هزار مرکز نیکوکاری در کشور گفت: مرکز نیکوکاری نذرواره حسینی به عنوان یک مرکز ملی تاکنون در 50 شهرستان کشور فعال شده است.
برپایی 72 دیگ نذری 

در پویش اطعام و احسان حسینی تاکنون 25 میلیون غذای گرم و حدود 6 میلیون بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده  است

 

وی به اقدامات این مرکز نیکوکاری به ویژه در ایام محرم و صفر پرداخت و افزود: طی این ایام مرکز نیکوکاری نذرواره حسینی اقدام به برپایی 72 دیگ نذری برای محرومان در 50 شهرستان کشور کرده است و در مجموع حدود چهار هزار دیگ نذری برقرار شده است.

حضور 1000 آشپزخانه در موکب ملی نذرواره حسینی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه تعداد دیگ نذری در موکب ملی نذرواره حسینی تا پایان سال از پنج هزار عدد عبور خواهد کرد، ادامه داد: تاکنون حدود هزار آشپزخانه در 20 استان کشور به مرکز نیکوکاری نذرواره حسینی پیوسته‌اند که در مناسبت‌های مختلف اقدام به طبخ و توزیع غذای گرم میان نیازمندان می‌کنند.

عسگریان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مرکز نیکوکاری نذرواره حسینی به پخت غذای گرم محدود نمی‌شود و این موکب در حوزه‌های تامین جهیزیه، درمان و ... نیز مشارکت دارد.
 

توزیع 25 میلیون غذای گرم 

وی با تاکید بر اینکه نذرواره حسینی بزرگترین مرکز نیکوکاری و گسترده‌ترین شبکه اجتماعی مومنانه کشور است، گفت: در پویش اطعام و احسان حسینی تاکنون 25 میلیون غذای گرم و حدود 6 میلیون بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده که70 درصد منابع این پویش از سوی مراکز نیکوکاری همچون نذرواره حسینی تامین شده است.

 طرح نذرواره حسینی از سال 93 در شهرستان امیریه استان سمنان آغاز شد و طی سال‌های اخیر به عنوان یک موکب در سطح ملی گسترش یافته است. این نذرواره به عنوان بزرگترین مرکز نیکوکاری کشور امروز با برپایی 72 دیگ نذری به صورت نمادین با حضور ابراهیم امیرآبادیان، مبدع طرح نذرواره حسینی افتتاح شد.
 
درخشش مددجوی نوجوان اصفهانی میان 900 ورزشکار از کشورهای مختلف

 مطهره احمدیان، مددجوی با استعداد کمیته امداد با حضور در رقابت‌های «کاراته وان جوانان» در استانبول ترکیه و کسب مدال نقره، نخستین مدال جهانی فدراسیون کاراته را در لیگ‌های جهانی پایه به دست آورد.
 

مطهره 12 ساله حدود 6 سال است که در رشته ورزشی کاراته مشغول فعالیت است. وی در حال حاضر در کلاس هفتم به تحصیل مشغول است و به همراه مادرش در منزلی اجاره‌ای در شهر خورزوق از توابع شهرستان برخوار اصفهان زندگی می‌کند.
 

وی که در کودکی سایه پدر را از دست داد، از همان زمان تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفت و در حال حاضر نیز در کنار حمایت‌های خانواده، از خدمات این نهاد برخوردار است. 

مطهره توکل بر خدا، حمایت‌های مادر و همچنین گرمای نگاه آسمانی پدر را مهمترین رمز موفقیت خود می‌داند و می‌گوید: اگرچه در کودکی از نعمت وجود پدر محروم شدم اما همواره حضور پر محبتش را در کنارم حس کردم و همین روحیه باعث شد مشکلات و شرایط سخت زندگی خود برایم ساده و قابل تحمل شود. 
 مادر این نوجوان خوش استعداد نیز با اشاره به خدمات کمیته امداد می‌گوید: اگر حمایت‌های این نهاد و نیکوکاران وجود نداشت، دخترم نمی‌توانست در تمرینات ورزشی و دوره‌های آموزشی شرکت کند و به مسابقات جهانی اعزام شود. این کمک‌ها مسیر رشد استعداد ورزشی را برای دخترم گشود تا بتواند در این رشته به صورت حرفه‌ای پیشرفت کند.
 
مطهره، دختر سختکوش ایران زمین با وجود شرایط سخت زندگی، با تلاش و پشتکار بسیار تاکنون در عرصه‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی کرده است.
 

وی از ابتدای ورود به ورزش کاراته در بخش کاتا، در سال 95 رتبه اول کشوری در مسابقات خردسالان، در سال 96 رتبه اول کاتای انفرادی استان اصفهان و رتبه اول کاتای تیمی کشور در مسابقات جام دهه فجر را کسب کرده است.

همچنین در سال 97 رتبه سوم کشوری در هفدهمین دوره جشنواره ورزشی بانوی قدسیان، در سال 98 در شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ایران زمین رتبه دوم، در سال 99 رتبه سوم مسابقات دختران رده سنی 12 ساله جهانی، در مسابقات جام مدافعان سلامت نیز رتبه دوم قهرمانی دختران کشور و در خردادماه 1400 رتبه اول رده سنی نوجوانان استان را کسب کرده است.

این دختر نوجوان در آخرین رقابت‌ خود نیز که در مسابقات لیگ جهانی «کاراته وان» در رده‌های سنی پایه با حضور 900 ورزشکار در استانبول ترکیه برگزار شد، در بخش کاتا انفرادی نونهالان، با ٢٢ نماینده از کشورهای مختلف دیدار کرد و در پایان به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.
 
 مطهره احمدیان، هم به عنوان نخبه ورزشی و هم به عنوان نخبه تحصیلی صاحب رتبه‌های ورزشی و علمی شده است.

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق رفاه دانشجویان، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان به امضا رسید.
 
ترویج فرهنگ خیر و احسان، ارائه خدمات رفاهی و دانشجویی به جامعه هدف کمیته امداد و مساعدت و توانمندسازی دانشجویان نیازمند برای رفع موانع تحصیلی از مهمترین اهداف امضای این تفاهم‌نامه عنوان شده است.
 
در راستای اجرای این تفاهمنامه، کمیته امداد در پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه و بن غذای دانشجویان تحت حمایت و دانشجویان کم‌بضاعت خارج از حمایت امداد همکاری خواهد کرد.
 
تسهیل در راه‌اندازی مراکز نیکوکاری دانشگاهی و راه‌اندازی «مرکز نیکوکاری مجازی دانشجو» از دیگر مفاد تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و صندوق رفاه دانشجویان است.
صدور کارت الکترونیک فرهنگی بین مددجویان

براساس این تفاهم‌نامه، صدور کارت الکترونیک فرهنگی ویژه مددجویان کم‌بضاعت و ارائه تسهیلات رفاهی به ویژه پرداخت انواع وام‌های دانشجویی پیش‌بینی شده است و اولویت  بهره‌مندی وام‌ها به دانشجویان تحت حمایت اختصاص خواهد یافت.

 


در تفاهم‌نامه کمیته امداد و صندوق رفاه دانشجویان همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان جامعه هدف امداد و هم‌افزایی منابع برای تامین لپ‌تاپ برای دانشجویان تحت حمایت در نظر گرفته شده است.
 
انتهای پیام
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول