اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برکت صندوق‌های مردم‌نهاد بسیج/راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی با پس‌اندازهای خرد در رفسنجان

صندوق‌های مردم‌نهاد بسیج با ورود به حوزه تسهیلات و اشتغال، گره‌های کوچک و‌ بزرگی از کار مردم باز کرده است.

برکت صندوق‌های مردم‌نهاد بسیج/راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی با پس‌اندازهای خرد در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، چند سالی است که صندوق‌های مردم‌نهاد بسیج در مناطق مختلف شهرستان رفسنجان فعال شده و پایگاه‌های خود را در مساجد راه‌اندازی کرده است و مردم هم با پس‌اندازهای خردی که دارند عضور این صندوق‌ها شده‌اند تا از تسهیلات بدون بهره‌ای که این صندوق‌ها می‌پردازند بتوانند گرهی از مشکلات خود باز کنند.

صندوق‌ها اعضایی دارند که ماهانه مبلغی را وایز می‌کنند و هر زمان به وام نیاز داشتند به مسئول صندوق اطلاع داده و بدون هیچ ضمانتی می‌توانند بر اساس پس‌اندازی که دارند وام بگیرند.

 

یکی از اهداف این صندوق‌ها اشتغال بوده که با راه‌اندازی مشاغلی بتوانند سهامداران خود را به سودی برسانند که در همین راستا صندوق مسجد الزهراء (س) محله صادق‌آباد با ورود به تولید برق و راه‌اندازی پنل خورشیدی، از محل ورود برق این نیروگاه به مدار سودی نصیب سهامداران خود خواهد کرد.

وی ادامه داد: وام‌های صندوق‌های مردم‌نهاد زیر نظر بسیج است و با تکیه بر اصل اعتماد هیچ ضمانتی از وام‌گیرنده نخواستیم و طی این مدت یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم و حتی نبوده که یک ریال برگشت داده نشود.علی محی‌الدینی مسئول صندوق مردم‌نهاد محله صادق‌آباد در این رابطه می‌گوید: با راه‌اندازی صندوق طی دو، سه سال در حوزه ارائه تسهیلات و اشتغالزایی ورود کرده و از روز اول وام‌دهی را آغاز کردیم.

 

اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

محی‌الدینی عنوان کرد: در شرایط کرونا صندوق به افرادی که از ناحیه کرونا به شغل‌شان آسیب وارد شد طی دو مرحله ۱۶۰ میلیون ریال وام اعطا کرد.

وی خاطرنشان کرد: یک سال به بحث اشتغالزایی ورود کردیم و از شهریور سال گذشته کار مطالعاتی آغاز و حوزه‌های مختلف که مد نظرمان بود بررسی کردیم چون بازار تضمین‌شده در این زمینه برایمان مهم بود، در نهایت بحث پنل‌های خورشیدی را انتخاب کردیم.

مسئول صندوق مردم‌نهاد  ابراز کرد: با توجه به اینکه دولت برق تولیدی این نیروگاه‌ها را خریداری می‌کند راه خوبی انتخاب کردیم؛ چراکه تولید انرژی یکی از پرطرفدارترین حوزه‌ها در دنیاست و با توجه به اینکه سهم قابل توجهی از تابش خورشید در کشورمان به‌ویژه استان کرمان و شهرستان رفسنجان وجود دارد، ورود به این مقوله می‌تواند اثربخشی زیادی در تولید انرژی پاک داشته باشد.

وی در خصوص مشخصات پنل تابان عنوان کرد: این پنل ۲۰۰متر مربع فضا را اشغال  می‌کند و در شبانه‌روز ۲۰ کیلو وات برق تولید می‌کند که به‌طور میانگین برق ۲۴ منزل مسکونی را تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول