اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پوشش واکسیناسیون در قم بالاتر از میانگین کشور است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان آمار پوشش واکسیناسیون در مناطق مختلف استان از ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت شهری از روز شنبه سوم مهر ماه خبر داد.

پوشش واکسیناسیون در قم بالاتر از میانگین کشور است

 سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تداوم کاهش بستری ها و فوتی های کرونایی در استان ابراز امیدواری کرد این کاهش در دو هفته آینده آشکارتر شود.

وی همچنین درباره موضوع واکسیناسیون اذعان کرد: طبق درخواست قبلی و برای رفع خستگی تیم های فعال مستقر در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تعطیل شدن یک روزه برخی مراکز در دستور کار قرار گرفته است که بر این اساس، مرکز شماره چهار واکسیناسیون واقع در محل نمایشگاه استان روز جمعه دوم مهر ماه تعطیل خواهد بود.

محبی در توضیح این مطلب اضافه کرد: باید گفت روزهای جمعه علیرغم فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تعداد مراجعه مردم برای تزریق واکسن کمتر از دیگر روزهاست.

وی با بیان این که آمار واکسیناسیون جامعه هدف در کشور به حدود ۴۳ درصد رسیده است یادآور شد: خوشبختانه آمار واکسیناسیون در قم از میانگین کشوری بیشتر است و تاکنون به صورت میانگین به حدود ۴۶ درصد رسیده که البته همچنان تا رسیدن به نقطه امن فاصله داریم.

رئیس مرکز بهداشت استان درباره درصد پوشش واکسیناسیون در بخش های مختلف استان نیز گفت: آمار بیانگر آن است که قنوات با ۱۸، جعفرآباد با ۳۳، کهک با ۴۷ و فردو با ۵۸ درصد پوشش واکسیناسیون، نیازمند توجه بیشتر در این زمینه هستند، ضمن آن که کرمجگان با ۱۰۰، دستجرد و سلفچگان با ۸۱ و قاهان با ۷۱ درصد پوشش واکسیناسیون وضعیت خوبی در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: مردم و بویژه هم استانی های عزیز توجه داشته باشند که عدم استقبال از واکسیناسیون تا حد لازم و کافی، مخاطره ای را برای موج احتمالی بعدی بیماری کرونا بویژه برای سالمندان ایجاد می کند.

محبی با اشاره به ارائه خدمات واکسیناسیون در ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت شهری از روز شنبه دوم مهر ماه تصریح کرد: سالمندانی واکسینه نشده در استان شناسایی شده اند و از روز شنبه از طریق مراقبان سلامت در این مراکز ۲۸ گانه با آنان تماس گرفته خواهد شد تا زمینه تزریق واکسن برای آنان مهیا شود، ضمن آن که راه اندازی واکسیناسیون هدفمند سیار نیز در دستور کار است.

وی همچنین از نیروهای بسیج، هلال احمر و نیروی انتظامی خواست تا دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان را در واکسیناسیون هدفمند سیار علیه کرونا یاری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال خواستار ارائه گزارش ادارات، دستگاه ها و اصناف مختلف درباره پوشش واکسیناسیون در جامعه هدف خود و تداوم فعالیت های تشویقی در این عرصه شد.

محبی با تأکید بر ضرورت تبلیغ بیشتر واکسیناسیون در محله ها اذعان کرد: باید نوعی از بمباران اطلاع رسانی و ترغیب همگانی به واکسیناسیون در محله های قم و با استفاده از امکانات هر محله اتفاق بیفتد.

وی درباره منوط شدن ارائه برخی خدمات به مردم پس از برخورداری از کارت واکسن گفت: به نظر می رسد سیاست های تشویقی در این زمینه مؤثرتر خواهد بود.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول