اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مساجد باید نقش موثری در تربیت اسلامی نوجوان جامعه ایفا کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مساجد باید نقش موثری در تربیت اسلامی نسل جدید و نوجوان جامعه ایفا کنند و نباید نسلی در کشور تربیت شود که در برابر دشمنان منفعل و رویکرد وابستگی به خارج از کشور داشته باشد، چراکه تربیت نسل جوان باید با نگاه اسلامی و انقلابی باشد.

مساجد باید نقش موثری در تربیت اسلامی نوجوان جامعه ایفا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی امروز در گردهمایی مسئولین امور مساجد در شهرستان‌های استان مرکزی اظهار کرد: بسیج در بطن جامعه و بین مردم و برای مردم است که در طول این سال‌ها نشان داده برای خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم همواره پیشگام است و عملکرد بسیج در مقاطع مختلف بسیار قابل قبول است.

وی گفت: مساجد سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند که از پیروزی انقلاب، موفقیت‌های دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف کشور نقش مؤثری داشته‌اند و امروز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عظیم مساجد برای حل مشکلات به‌کارگیری شوند و در این راستا از بسیج استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه احیای نقش و کارکردهای مساجد برای حل مشکلات مردم در ابعاد مختلف باید روز به روز مورد توجه باشد و آن چیزی که امروز باید بیشتر مورد توجه باشد وحدت ارکان مختلف در مساجد است، تصریح کرد: همه باید برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های مدیریتی جامعه نقش‌آفرینی کنند و نگاه ما به مساجد با توأم با تحول و نوآوری باشد.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه رویکرد مسجدمحوری سپاه و بسیج در طی چند سال گذشته برکات زیادی برای جامعه اسلامی داشته و نیاز است این رویکرد با جدیت ادامه داشته باشد، ادامه داد: دشمنان به دنبال ضربه زدن به معنویت حاکم در انقلاب اسلامی است و لذا استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌ها برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب یک ضرورت مهم است و باید با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق در این راستا گام برداریم و نقش مساجد را جدی بگیریم.

وی افزود: تحقق مسجد مردم محور و تقویت ارتباط مردم با مساجد باید مورد توجه باشد و همه اقشار و دستگاه‌ها برای تحقق این مسئله و تشکیل مسجد در تراز انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: مأموریت سپاه و روحانیت یکی است و آن‌هم دفاع همه‌جانبه از اسلام و ارزش‌های  انقلاب اسلامی است و لذا حضور میدانی بسیج و سپاه در مساجد و تشکیل قرارگاه‌های محله‌محور با رویکرد مساجد قطعاً آثار و برکات زیادی خواهد داشت.

دری‌نجف‌آبادی گفت: گرامیداشت مناسبت‌ها در مساجد یک ضرورت است و امیدآفرینی در سطح محله‌ها با رویکرد مساجد ضرورت دیگر است که باید با نگاه تحول همراه با ابتکارات با جدیت دنبال شود و همه باید برای آبادانی مساجد تلاش کنیم و از هیچ فرصتی دریغ نکنیم.

وی بیان داشت: مساجد باید نقش مؤثری در تربیت اسلامی نسل جدید و نوجوان جامعه ایفا کنند و نباید نسلی در کشور تربیت شود که در برابر دشمنان منفعل و رویکرد وابستگی به خارج از کشور داشته باشد چراکه تربیت نسل جوان باید با نگاه اسلامی و انقلابی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول