اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ارائه برخی خدمات منوط به واکسیناسیون کرونا شده است

مدیرکل مدیریت بحران استان قم از منوط شدن ارائه برخی خدمات به انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا سخن گفت و از همه دستگاه های استان خواست تا پیشنهادهای خود را در این باره به ستاد استانی مبارزه با کرونا ارائه دهند.

ارائه برخی خدمات منوط به واکسیناسیون کرونا شده است

محسن اروجی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که با شروع فصل پاییز، احتمال برخی بارش ها در استان وجود دارد بیان کرد: دستورالعمل های احتیاطی در این زمینه به دستگاه های مختلف ارسال شده و باید در دستور کار باشد.

وی سپس به پیگیری برخی مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا توجه داد و گفت: یکی از این مصوبات درباره ضرورت ارائه گزارش از سوی دستگاه ها و نهادهای استان درباره پوشش واکسیناسیون در جامعه هدف خود بود که تاکنون ۲۳ دستگاه در این باره گزارش های خود را ارائه کرده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: بر این اساس پوشش واکسیناسیون در  دستگاه هایی مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل پست، شرکت آب و فاضلاب، نظام مهندسی، کارکنان شرکت نفت و رانندگان نفت کش ها، شرکت گاز و همچنین دامپزشکی استان کمتر از ۷۰ درصد بوده که باید توجه بیشتری درباره آن ها انجام شود.

وی همچنین از پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون علیه کرونا در جامعه هدف پست بانک استان خبر داد و اظهار کرد: گزارش ها نشان می دهد تاکنون ۸۶ درصد نیروهای آموزش و پرورش استان واکسینه شده اند که البته این عدد باید به ۱۰۰ درصد برسد.

اروجی با اشاره به این که مقرر شده تا ارائه برخی خدمات به مردم منوط به تزریق واکسن کرونا شود خاطر نشان کرد: یکی از پیشنهادها آن است که استفاده از استخرها و باشگاه های ورزشی منوط به تزریق دو دوز واکسن کرونا شود و البته پیشنهادهای دیگری هم در این زمینه وجود دارد.

وی بر این اساس از همه نهادها و دستگاه های استان خواست تا هرچه سریع تر پیشنهادهای خود را در این زمینه به ستاد استانی مبارزه با کرونا ارائه دهند تا بررسی نهایی درباره آن ها انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان در عین حال به سازمان تبلیغات اسلامی استان یادآور شد دستورالعمل ها درباره برگزاری عزاداری ها در دهه پایانی ماه صفر، همان دستورالعمل های ابلاغ شده قبلی است و از این رو، برنامه های عزاداری باید بر همان اساس برگزار شود.

وی در تشریح این نکته یادآور شد: مراسم های عزاداری باید در فضای باز برپا شود، ضمن آن که دسته روی و برپایی ایستگاه های صلواتی هم همچنان ممنوع است.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول