اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مشارکت بازماندگان اربعین در طرح «بنای نور»

رئیس سازمان بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح «بنای نور» گفت: در این طرح کسانی که تمایل دارند از یک تا ۲۰۰ میلیون در قالب اقساط ۶۰ ماهه نذورات خود را بدون وثیقه و سفته تنها با پر کردن فرم به حساب بانک واریز می‌کنند.

مشارکت بازماندگان اربعین در طرح «بنای نور»

علی کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات توسط شهید سلیمانی با مشورت بزرگان کشور تأسیس شد تا نذورات مردم را سر و سامان دهند و در ساخت ابنیه از لحاظ ریالی و ساختمانی مدیریت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: با استفاده از طرح‌های ایرانی تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه در حرم‌های مطهر از جمله ساخت صحن حضرت زهرا(س) انجام شد که یکی از این طرح‌ها صحن عقیله بنی‌هاشم(ع) در ۴ طبقه به مساحت ۱۶۰ هزار متر است که در حال ساخت می‌باشد.

پنج طرح برای ادای نذورات

 وی با بیان اینکه طرح‌های کمک‌رسانی به ساخت عتبات عالیات در استان چهارمحال و بختیاری در قالب ۵ طرح شامل دو طرح استانی و سه طرح کشوری در حال اجرا می‌باشند، اظهار کرد: طرح بافت فرش از سال ۹۶ به صورت کارگاهی در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، شلمزار، کیار، سامان و بن ایجاد و خانواده‌ها با توجه به فرصت و برنامه کاریشان در ۴۰ کارگاه شرکت می‌کردند بعد از اتمام بافت فرش به صورت مزایده به فروش می‌رسد و مبلغ به حساب عتبات عالیات مراکز ریخته و بدون واسطه هزینه صحن مورد نظر می‌شد.

کیانی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در استان اجرا و سپس در سطح کشور از آن الگو برداری شد، افزود: اما با شیوع ویروس کرونا کارگاه‌ها تعطیل و جای خود را به منازل افراد دادند و هرکس در منزل خود کار بافت فرش را ادامه می‌دهد که با این روش تعداد فرش‌ها بیشتر اما سایزشان کوچکتر شد.

نذر محصولات کشاورزی و دامپروری در ساخت صحن اهل بیت(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به طرح استانی دیگر با عنوان «برکت» اشاره و اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در سال گذشته در چهار الی پنج روستای اطراف زاینده‌رود آغاز شد و بالای ۱۶۰ میلیون تومان محصولات باغی ائم از گردو و بادام تهیه شد و امسال نیز در اکثر روستاهای سامان در حال برگزاری است که به عنوان تجربه موفق مورد استقبال استانی استان‌های دیگر از جمله گیلان در برداشت برنج و محصولات دیگر مورد استفاده قرار گرفته و دامداران نیز از همین طریق سهم خود از دامشان را نذر عتبات عالیات کردند.

کیانی طرح «بنای نور» را یکی از طرح‌های کشوری در حال اجرا دانست و گفت: در این طرح کسانی که تمایل دارند از یک تا 200 میلیون در قالب اقساط 60 ماهه نذورات خود را بدون وثیقه و سفته تنها با پر کردن فرم به حساب بانک واریز می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته این طرح برای اولین بار در فرخشهر اجرا و ۳۰۰ میلیون تومان جمع شد و در سال جاری نیز تاکنون حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ میلیون تومان فرم پر شده است، افزود: خیرین در این طرح مبلغ نذر را پیشنهاد می‌دهند و سپس به صورت قسطی مبلغ مورد نظر خود را طی ۶۰ ماه یعنی پنج سال به بانک پرداخت می‌کنند.

سند افتخاری از صحن اهل بیت دریافت کنید

کیانی طرح «سند افتخار» را یکی دیگر از طرح‌های کشوری دانست و ادامه داد: در این طرح خیران هزینه ساخت یک متر از صحن عقله را که چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است به صورت کامل پرداخت و سند معنوی دریافت می‌کنند که در سال گذشته ۳۰ نفر و امسال ۴۰ نفر در این طرح شرکت کردند.

وی گفت: طرح «کوثرانه» آخرین طرح کشوری است که افراد در این طرح کمک‌های ماهانه خود را از حداقل ۱۰ هزار تومان به کارت عتبات عالیات استان پرداخت و ارتباط دوسویه از طریق پیامک برقرار می‌شود که از سال گذشته تا کنون بالای ۲۰۰ میلیون در این طرح مشارکت شده است.

وی در پایان افزود: سازمان عتبات عالیات به صورت مردمی و انجیو محور اداره می‌شود و کارکنان این مجموعه بابت خدماتی که ارائه می‌دهند هیچگونه حقوقی دریافت نمی‌کنند و به صورت افتخاری در خدمت مردم هستند تا نذورات را در راستای نیتشان ساماندهی کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول