اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آغاز واکسیناسیون ۱۵ سال به بالا در کهگیلویه و بویراحمد/ تزریق ۴۴۸ هزار دُز واکسن

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود ۶۲ هزار دُز واکسن به استان گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۵ سال به بالا از امروز آغاز شده است.

آغاز واکسیناسیون ۱۵ سال به بالا در کهگیلویه و بویراحمد/ تزریق ۴۴۸ هزار دُز واکسن

محسن رضائیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس یاسوج در خصوص موجودی واکسن در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز گذشته ۵۰ هزار دُز واکسن سینوفارم، ۱۰ هزار دُز برکت و ۲ هزار دُز اسپوتنیک وارد استان شده و هیچ‌گونه کمبود واکسن نداریم.

رییس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش سرعت واکسیناسیون طی دو روز گذشته گفت:هدف‌گذاری ما تزریق روزانه حدود ۱۰ هزار دُز واکسن بود که با توجه به کاهش که در موجود واکسن داشتیم این آمار هم کاهش داشت و به حدود ۵ هزار دُز در روز رسیده بود که با توجه به ورود واکسن سینوفارم، برکت و اسپوتنیک انتظار می‌رود به مانند گذشته شاهد سرعت در واکسیناسیون باشیم.

وی از فعال بودن همه مراکز واکسیناسیون در استان حتی در ایام تعطیل خبر داد و افزود: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۵ سال به بالا از امروز پنجشنبه اول مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شده و دانش‌آموزان واکسن سینوفارم دریافت می‌کنند.

این مسئول در خصوص واکسیناسیون زیر ۱۵ ساله‌ها گفت: هنوز وزارت بهداشت در این خصوص  چیزی اعلام نکرده و در صورت اعلام وزارتخانه آمادگی واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۵ سال وجود دارد.

رضائیان در بخش دوم سخنان خود به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان تا ظهر امروز اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۵۱۶ هزار و ۴۲۸ دُز واکسن تحویل استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

رئیس گروه بیماری‌های مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد  افراد واکسینه شده طی ۲۴ ساعت گذشته در نوبت اول ۲ هزار و ۹۴۲ نفر و افراد واکسینه شده نوبت دوم ۲ هزار و ۶ نفر بودند که در مجموع طی ۲۴ ساعت گذشته به ۵ هزار و دو نفر واکسن تزریق شد.

وی با اشاره به تعداد کل افراد واکسینه شده نوبت اول گفت: تاکنون ۳۰۴ هزار و ۴۴۲ نفر در نوبت اول و ۱۴۳ هزار و ۷۱۰ نفر در نوبت دوم واکسن دریافت کردند و در مجموع ۴۴۸ هزار و ۱۵۲ دُز واکسن تزریق شده است.

این مسئول با اشاره به خالص موجودی واکسن استان گفت: ۵۷ هزار و ۸۷ دُز واکسن بدون پرت در استان وجود دارد،ضمن اینکه ۸۸.۵ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول