اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعلام آمادگی قرقیزستان برای انتقال کالا از چین به اروپا از طریق بنادر ایرانی

رئیس جمهور قرقیزستان از آمادگی این کشور برای انتقال کالا از چین به بندر عباس در جمهوری اسلامی ایران و سپس به اتحادیه اروپا خبر داد.

اعلام آمادگی قرقیزستان برای انتقال کالا از چین به اروپا از طریق بنادر ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در پیام ویدیویی در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمادگی قرقیزستان برای همکاری در ارسال محموله های ترانزیتی از طریق بنادر ایران از چین به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اروپا را اعلام کرد.

وی گفت: کشورهای آسیای مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی مانند پلی هستند که مسیرهای «شرق وغرب و شمال وجنوب» را  از زمان جاده ابریشم بزرگ تا به امروز متصل می کرده‌اند.

به گفته رئیس جمهور قرقیزستان، این منطقه با وجود عدم دسترسی مستقیم به دریا در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب های تجارت جهانی است.

وی ادامه داد:کشورهای آسیای مرکزی به طور مداوم در حال گسترش جاده ها و راه آهن بین المللی هستند و مراکز لجستیکی و پایانه های حمل‌ونقل ایجاد می‌کنند.

جباراف خاطر نشان کرد: قرقیزستان در حال توسعه زیرساخت های حمل‌ونقل جاده ای خود است که بخشی از شریان حمل‌ونقل بین المللی است و به زودی ساخت یک بزرگراه جایگزین جدید «شمال - جنوب» به پایان می رسد.

وی یاد آور شد که جمهوری قرقیزستان در پروژه احداث راه آهن چین-قرقیزستان-ازبکستان شرکت می‌کند و از نوسازی زیرساخت های راه آهن اوراسیا حمایت می‌کند.

جباراف تاکید کرد: قرقیزستان از امروز می تواند زمان و هزینه قابل قبولی را برای تحویل محموله ترانزیت بین کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، آسیای میانه، چین و اتحادیه اروپا به بنادر کراچی، بندرعباس و دریای سیاه فراهم کند.

رئیس جمهور قرقیزستان افزود: من تجارت بین المللی لجستیک را به همکاری چند جانبه از جمله در زمینه حمل و نقل چند حالته دعوت می کنم.

وی توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که اگر موانع مربوط به عبور از مرزهای دولتی همچنان باقی بماند، پروژه های سرمایه گذاری و راهروهای جدید حمل‌ونقل حداکثر سود مورد نظر را نخواهد برد.

جباراف افزود: در این راستا، ما با ایجاد شرایط مطلوب برای حمل‌ونقل بین المللی و جلوگیری از تأخیر در حمل‌ونقل بار بین کشورها و همچنین رفع موانع همکاری اقتصادی، از ساده سازی مراحل عبور و مرور مرزها و ترانزیت بین کشورها و مناطق طرفداری می‌کنیم.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول