اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بازار نوشت‌افزارها زیر ذره‌بین بازرسان/‌ عدم درج قیمت؛ در صدر تخلفات

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به شروع کلاس‌های تحصیلی به صورت حضوری در آبانماه سال جاری از تشدید نظارت ویژه بازار نوشت‌افزارها خبر داد.

بازار نوشت‌افزارها زیر ذره‌بین بازرسان/‌ عدم درج قیمت؛ در صدر تخلفات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در شورای قضایی خراسان‌جنوبی به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اشاره و اظهار داشت: بازار نوشت‌افزارها با شروع کلاس‌های تحصیلی به صورت حضوری در آبان‌ماه سال جاری به صورت ویژه رصد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارس و مراکز آموزشی غیر انتفاعی در بحث شهریه‌ها هم زیر ذربین این رصدها قرار خواهند داشت، اظهار داشت: مسائل بهداشتی از دیگر مصادیق این رصدها خواهند بود تا برای والدین جایی نگرانی وجو نداشته باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی همچنین از نظارت بر املاک ضبط شده خبر داد گفت: گلایه‌ای در این زمینه وجود دارد که رسیدگی دیر هنگام به پرونده‌ها سبب متضرر شدن اموال بیت‌المال می‌شود که می‌طلبد فرآیند رسیدگی زود تر صورت بگیرد.

بازار میوه؛ نیازمند رسیدگی نامحسوس

حمیدی با بیان اینکه بازار میوه هم نیازمند رسیدگی نامحسوس است، گفت: بعضا دیده می‌شود قیمت حساب شده با قیمت درج شده روی کالا متفاوت است.

وی همچنین بااشاره به حضور قضات در زندان‌های استان که با ۸۰۰ زندانی به صورت مستقیم گفت‌وگو صورت گرفته است، عنوان کرد: قریب به ۶۰ زندانی در این دیدارها آزاد شدند و تا چند روز آینده شاهد آزادی زندانیان تا ۱۰۰ نفر هم خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دوم حضور قضات استان در زندان و دیدار چهره به چهره با مددجویان برای بررسی مشکلات آنان در دهه فجر امسال انجام خواهد شد.

ارائه ۲۷۱۴ خدمت دندان‌پزشکی در زندان‌ها

«علیپور» رئیس زندان مرکزی بیرجند با بیان اینکه گروه جهادی منتظران ظهور به مدت ۴ روز در ۵ زندان استان به خدمت پرداختند، گفت: برآورد حضور این گروه دندان‌پزشکی ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۱۴ خدمات در این مدت توسط این گروه انجام شده است، افزود: ۸۱ مورد ترمیمی، یک هزار و ۳۴۱ مورد کشیدن، ۲ هزار و ۲۴۵ مورد پر کردن، ۹۹۸ عصب‌کشی و ۹۴۷ مورد ویزیت از جمله این خدمات بوده است.

رئیس زندان مرکزی بیرجند همچنین به حضور جهادی قضات در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت دو روز از این اقدام ۵۷ زندانی آزاد شدند که تا یکشنبه به ۱۰۰ نفر می‌رسد.

«حسین حسن‌پور» مدیرکل تعزیزات حکومتی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به شروع مدارس و ایجاد بازار ویژه نوشت‌افزارها، گفت: در سال گذشته ۱۴ فقره پرونده در خصوص نوشت‌افزارها ، ۲ پرونده قاچاق کالا و جریمه یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از یکی از مراکز آموزشی به علت دریافت وجه اضافی ایجاد شده است.

ایجاد ۳۶۵۱ پرونده تعزیراتی در استان

وی به ایجاد ۳ هزار و ۶۵۱ پرونده در طی نظارت‌های مختلف از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: قاچاق ارز با یک هزار و ۶۹۹ فقره در صدر این پرونده‌ها است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پرونده‌های ورودی امسال ۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است که نشان از تشدید نظارت‌ها دارد، عنوان کرد: بیش از ۱۲ میلیارد تومان در شش ماه ابتدای استان در حق دولت وصول شده است.

حسن‌پور به اجرای احکام ۲ هزار و ۲۷۵ پرونده وارده شده از ابتدای استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: ۶۰ درصد این پروندها نسبت به مت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

قاچاق سوخت و دام در صدر پرونده‌های قاچاق

وی قاچاق سوخت و دام را از بیشترین پرونده‌های تشکیلی از ابتدای امسال عنوان کرد و گفت: ۷۹۹ پرونده در خصوص قاچاق سوخت و ۲۱۳ پرونده در زمینه کشف دام ایجاد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی عدم درج قیمت را بیشترین تخلف در زمینه کالاها عنوان و خاطرنشان کرد: گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و تقلب از دیگر موارد تخلف در زمینه کالاها است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول