اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحصن ده‌ها اسیر فلسطینی در زندان «نقب» همزمان با تشدید اعتراضات اسرا

ده‌ها اسیر فلسطینی در جدیدترین اقدام خود در اعتراض به ظلم زندانبانان صهیونیست، در زندان «نقب» تحصن کردند و نگرانی‌هایی درباره سرکوب شدید آنها وجود دارد.

تحصن ده‌ها اسیر فلسطینی در زندان «نقب» همزمان با تشدید اعتراضات اسرا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، موسسه «مهجه القدس» ویژگی رسیدگی به امور اسرای فلسطینی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، ۸۰ اسیر فلسطینی وابسته به جنبش «جهاد اسلامی» در زندان صهیونیستی «نقب» دست به تحصن زده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، اسرا خواستار بازگشت امور به مرحله قبل از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» هستند.

خبرگزاری فلسطینی «سما» هم اعلام کرد، بیم و نگرانی‌های زیادی درباره احتمال سرکوب اسرای تحصن کننده به شیوه‌ای خشن وجود دارد.

اخیرا اعلام شد، اداره زندان «نفحه» اسرای فلسطینی عضو جنبش جهاد اسلامی را از باقی ماندن در سلول‌های خود ممانعت کرده و آن‌ها را دائما به سلول‌های دیگر منتقل می‌کند.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنین تعداد زیادی از اسرای جهاد اسلامی را به سلول‌های انفرادی منتقل کرده است.

در همین ارتباط، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی از تحریم دادگاه‌های صهیونیستی توسط اسرای فلسطینی خبر داد.

همچنین، مرکز اسرای فلسطینی «نادی الاسیر» [باشگاه اسیر] اعلام کرد که اسرای فلسطینی در زندان «عوفر»، اسامی ۱۰۰ نفر را به اداره زندان‌ها داده‌ و اعلام کرده‌اند که در صورت تداوم اقدامات این اداره علیه اسرا، این افراد، اعتصاب تدریجی خود را آغاز خواهند کرد و این اقدام منوط به تصمیمات اداره زندان‌ها طی ساعات آتی است.(جزئیات بیشتر)

شش اسیر فلسطینی پانزدهم شهریور موفق شدند از طریق حفر تونل در زندان فوق امنیتی «جلبوع» واقع در شمال فلسطین اشغالی، از زندان فرار کنند اما رژیم صهیونیستی با هزینه‌های میلیون دلاری بار دیگر آنها را بازداشت کرد.

پنج نفر از این اسرای وابسته به جهاد اسلامی و یک نفر وابسته به جنبش فتح بود. رهبر این عملیات فرار نیز از اسرای جهاد اسلامی بود.

بنا به گزارشها، تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی حدود ۴۵۰۰ نفر است که در میان آنها ۴۰ زن، ۱۷۰ کودک دیده می‎شود و ۳۸۰ نفر نیز شامل بازداشت بدون تفهیم اتهام هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول