اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رویترز: سودان دارایی‌های حماس را مصادره کرد

چند ماه پس از اعلام عادی‌سازی روابط خارطوم با تل‌آویو، رسانه‌ها گزارش دادند که مقامات سودانی دارایی‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را مصادره کرده‌اند.

رویترز: سودان دارایی‌های حماس را مصادره کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «رویترز»، امروز (پنجشنبه)، گزارش داد که مقامات سودان دارایی‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را مصادره کرده‌اند.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» به نقل از رویترز گزارش داد که مقامات سودان تمام عملیات‌های واریز پول برای جنبش مقاومت اسلامی، حساب شرکت‌ها و افرادی را که برای این جنبش کار می‌کنند، مسدود کرده‌اند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز مدعی شده که دارایی‌های حماس در سودان شامل هتل، املاک، شرکت‌، زمین و صرافی بوده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که وزارت امور خارجه سودان در تاریخ بیست و سوم اکتبر گذشته روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا عادی‌سازی کرد.

پیش از اعلام خبر عادی‌سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی، شورای حاکمیتی سودان اعلام کرده بود که دونالد ترامپ فرمانی مبنی بر حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا، امضاء کرده است.

روابط سودان با رژیم صهیونیستی تا جایی پیش رفت که شورای حاکمیتی و دولت این کشور  قانون تحریم ۱۹۵۸ رژیم صهیونیستی را لغو کردند.

قانون تحریم ۱۹۵۸ سودان که برای تحریم رژیم صهیونیستی تنظیم شده بود، متشکل از هفت ماده بود که هرگونه توافق با شخص یا سازمان‌های صهیونیستی یا افراد و تأسیسات خارجی که برای این رژیم کار می‌کردند، ممنوع می‌کرد.

در ماده سوم این تحریم، ورود هر فرد صهیونیست به خاک سودان و هر گونه تبادل تجاری با این رژیم چه مستقیم چه غیرمستقیم ممنوع اعلام شده بود.

 ماده هفتم این قانون آمده بود افرادی که مواد یادشده را نقض کنند، ممکن است به مدت ۱۰ سال به زندان محکوم شوند و از طرفی دیگر، با حکم دستگاه قضایی سودان ملزم به پرداخت جریمه شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول