اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

هیأت‌های مصری بزودی برای بازسازی نوار غزه، وارد می‌شوند

سخنگوی حماس ضمن اشاره به عقب‌نشینی سران صهیونیست در پرونده بازسازی غزه، تصریح کرد، هیأت‌های مصری طی روزها و هفته‌های آینده برای آغاز بازسازی غزه وارد این منطقه می‌شوند.

هیأت‌های مصری بزودی برای بازسازی نوار غزه، وارد می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حازم قاسم» سخنگوی حماس امروز (پنجشنبه) گفت، معادلات سابق رژیم صهیونیستی در هم شکسته و روزهای اخیر عقب‌نشینی‌هایی در مواضع سران صهیونیست پیرامون پرونده بازسازی غزه و مطالبات سیاسی دیده می‌شود.

بر اساس گزارش «سما»، وی تصریح کرد، هیأت‌های مصری طی روزها و هفته‌های آینده برای آغاز بازسازی غزه وارد این منطقه می‌شوند «موضع ما مشخص است؛ ما در جنبش حماس آماده‌ایم در رابطه با نوار غزه در بیش از یک مسیر گام برداریم».

قاسم تأکید کرد: نمی‌توان پذیرفت که پرونده بازسازی، تبادل اسرا و آتش‌بس به صورت همزمان با هم ارتباط داشته باشند، میانجی‌ها در مصر، قطر و سازمان ملل در موضوع ارتباط پرونده‌ها با هم تفاهم دارند.

وی در موضوع تبادل اسرا هم گفت، گردان‌های «القسام» به صورت حرفه‌ای و به دور از رسانه‌ها در حال اداره آن است؛ حماس درباره خبرهای مربوط به قرارداد تبادل اسرا محافظه‌کارانه رفتار می‌کند و در خصوص این پرونده چشم‌انداز خود را  دارد.

حازم قاسم در خصوص پرونده آشتی داخلی هم گفت، مشکل اصلی در عدم امضای توافق میان جنبش‌های فتح و حماس موضع شخصی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان است و مسؤولیت عدم آشتی داخلی بر عهده وی است. عباس در تصمیمات حتی در تصمیمات مربوط به وضعیت داخلی جنبش فتح تکروی دارد.

وی در خصوص انتخابات هم تصریح کرد، برگزاری انتخابات محلی و شهرداری‌ها و عدم برگزاری دیگر انتخابات، بی اعتنایی به ملت فلسطین است و این ملت قادر به برگزاری انتخابات در قدس از طریق درگیری با رژیم اشغالگر است.

قاسم در پایان گفت: تفاومت میان مذاکرات حماس با اسرائیل با میانجیگری مصر و فتح با اسرائیل در این است که ما برای بهبود، بدون ارائه هیچ امتیاز سیاسی مذاکره می‌کنیم اما تشکیلات خودگردان امتیاز سیاسی می‌دهد و با اسرائیل هماهنگی امنیتی و تبادل اطلاعات دارد؛ دستگاه‌های امنیتی تشکیلات با هدف زدن مقاومت با اسرائیل تبادل اطلاعات می‌کنند.

رژیم صهیونیستی همواره سعی داشت، کاهش محاصره غزه را با موضوع مبادله اسرا مرتبط کند اما مسئولین گروه‌های حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که به دشمن باج نمی‌دهند و اسرای صهیونیست در برابر اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول