اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

غیرسودمند ترین روش خصوصی سازی در ایران اجرا شد/ چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟

یک نماینده مجلس گفت: بودجه شرکت‌های خصولتی بین ۱ تا ۱.۵ برابر کل بودجه عمومی کشور است. ۵۴ روش خصوصی سازی در جهان وجود دارد و در ایران منفعلانه ترین و غیرسودمند ترین روش پیاده سازی شده است.

غیرسودمند ترین روش خصوصی سازی در ایران اجرا شد/ چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روح‌الله‌ ایزدخواه نماینده مجلس شورای اسلامی در نشستی ملی با مطالبه‌گران حوزه خصوصی سازی ابراز داشت: خصوصی‌سازی به نظر من یک برنامه و سیاست شکست خورده است و اولین دلیل هم این است که اهداف خصوصی‌سازی آنطور که باید اجرا نشده بلکه گاهی ضد آن هم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بودجه شرکت‌های خصولتی بین ۱ تا ۱.۵ برابر کل بودجه عمومی کشور است افزود: ۵۴ روش خصوصی سازی در جهان وجود دارد و در ایران منفعلانه ترین و غیرسودمند ترین روش پیاده سازی شده است.

ایزدخواه تصریح کرد: اصلاحات اساسی نه از مجلس و نه از دولت بلکه از مجمع تشخیص مصحلت نظام باید شروع شود و تغییرات قانونی باید در بستر سیاست‌های کلی نظام صورت بگیرد چرا که قبل از اعمال تغییرات در سیاست‌های کلی نظام، بسیاری از اقدامات موثر نخواهند بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره کلیات طرح خصوصی‌سازی گفت: ما تعصبی به روی اینکه بگوییم خصوصی‌سازی عالی است نداریم و هرکجا لازم باشد تغییرات صورت می‌گیرد. سال گذشته طرحی را ارائه دادیم برای اصلاح فوری واگذاری‌ها که هنوز هم به صحن مجلس نیامده است.

وی در خصوص شرکت‌های خُصولتیِ اظهار داشت: مشکل به وجود آمدن این شرکت‌ها در بودجه است که سهم آن‌ها بالاتر از بودجه عمومی کشور است.

روح‌اله‌ ایزدخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی، در آخر خاطرنشان کرد: در حوزه خصوصی‌سازی مماشات نکنید این دولت و آن دولت ندارد. بی‌رحمانه به این موضوع حمله کنید و روشنگری کنید و حتما راهکار ارائه دهید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول