اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آخرین وضعیت هوای کشور در روز اول پاییز/کاهش دما تا ۱۲ درجه در شمال و شمال شرق

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال‌ شرق کشور کاهش دما بین ۹ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.

آخرین وضعیت هوای کشور در روز اول پاییز/کاهش دما تا ۱۲ درجه در شمال و شمال شرق

‌محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز و فردا در شرق هرمزگان، جنوب‌ شرق کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی بیان کرد: امروز و فردا در شمال‌غرب کشور در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خواهد شد؛ همچنین روز یکشنبه هفته آینده این شرایط جوی در شمال‌شرق، جنوب‌غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور حاکم است و روز دوشنبه 5 مهر کاهش کیفیت هوا به علت افزایش سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: بعدازظهر فردا و روز شنبه 3 مهر در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم. 

اصغری بیان کرد: شنبه پیشِ رو در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه در استان‌های گلستان،‌ مازندران و برخی نقاط خراسان شمالی همچنین هرمزگان وزش باد شدید موقت و رگبار باران خواهیم داشت و روز دوشنبه 5 مهر در برخی نقاط گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما بین 6 تا 10 درجه و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شمال‌ شرق کشور کاهش دما بین 9 تا 12 درجه پیش‌بینی می‌شود. 

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در چهار روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 33 و 24 درجه خواهد بود. 

اصغری افزود: روز آینده شهر‌کرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول