اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۲ تشکل مرتبط با تحصیل و توسعه در سمنان راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: راه‌اندازی و آغاز فعالیت دو تشکل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل و توسعه پایدار شاهوار در این استان تصویب شد.

۲ تشکل مرتبط با تحصیل و توسعه در سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان با بیان اینکه تشکیل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل، بسیار اتفاقی مبارک و ارزشمند است، گفت: یکی از دغدغه‌های ما کودکان بازمانده از تحصیل است، مایلیم تا با اقدامات مناسب، این افراد به عرصه تحصیل بازگشته و از آسیب‌های بعدی که خود فرد، خانواده و جامعه به سبب ترک تحصیل این افراد دچار آن می‌شود، جلوگیری کنیم.

وی افزود: توصیه داریم تا در جمع اعضای حقوقی و یا حقیقی مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل، از نمایندگان ارگان‌هایی همچون تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط، برای ارتباط بهتر و دستیابی به نتیجه مطلوب‌تر حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه سازمان مردم نهادی موفق است که به‌صورت دقیق و بسیار تخصصی بر یک موضوع مشخص فعالیت داشته باشد، تصریح کرد: توصیه داریم تا در خصوص فعالیت‌های تشکل توسعه پایدار شاهوار، اهداف و اقدامات هدفمند شده و به‌صورت تخصصی به اهداف مشخص‌شده بپردازند تا شاهد اقدامات موفق و تأثیرگذار باشیم.

شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در سمنان

اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: کودکان بازمانده از تحصیل در مقطعی با بررسی و شناسایی‌های لازم، با اسم و آدرس مشخص شدند.

وی ادامه داد: بر اساس پایش‌ها، در برخی از موارد و مباحث، خانواده‌ها با وجود تمکن مالی، به دلایلی نسبت به تحصیل فرزند اقدام نمی‌کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان عنوان کرد: بر اساس بررسی‌ها، بالغ‌بر ۹۰ درصد این افراد به دلیل نیاز مالی از تحصیل بازمی‌ماندند و در این بُرهه بود که وجود یک تشکل مردمی به‌شدت احساس شد.

غنیان خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل، امری بسیار ارزشمند است که امیدواریم بتوانیم شاهد انجام اقدامات فاخر از سوی این مجموعه باشیم.

علیرضا  ایزدپور، مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: رشد و توسعه دو مبنا و مفهوم مجزا است و باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد.

وی گفت: توسعه پایدار، امری همه‌جانبه و دارای ابعاد مختلف ازجمله توسعه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، انسانی و سایر موارد است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: نیاز است تا یک تیم متخصص در سمن توسعه پایدار شاهوار برای امر توسعه به‌صورت همه‌جانبه، فعالیت داشته باشند.

ایزدپور خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم تا به‌منظور ساماندهی و فعالیت بهتر و همچنین گزارش دهی جامع‌تر، این سمن در یک بُعد تخصصی ورود کرده و فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول