اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

کاهش 14 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی

چراغ سبز بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره در سال آینده باعث کاهش تقاضا برای فلز زرد و افت 14 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

کاهش 14 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز، قیمت طلای جهانی به دلیل چراغ سبزی که بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در سال آینده داده، کاهش شدیدی یافت. این خبر باعث شده تقاضا برای طلای جهانی کاهش یابد.

خبرگزاری رویترز نوشت: در اجلاس بانک مرکزی تقریبا روشن شد که نیمی از اعضا برای افزایش نرخ بهره در سال آینده آمادگی دارند، بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را به عنوان راهکاری برای مقابله با تورم در پیش گرفته است.

افزایش نرخ بهره می تواند هزینه را برای نگه دارندگان طلا افزایش دهد و به این دلیل بازار پیش بینی کرده است که عرضه این فلز گرانبها در صورت افزایش نرخ بهره بالا خواهد رفت و فعلا برای خرید دست نگه داشته اند.

امروز در بازارهای جهانی هر اونس طلا با 14.6 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1753 دلار و 30 سنت در لحظه انتشار خبر به فروش رفت.

قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته 49.7 دلار و نسبت به یکسال گذشته 109.7 دلار در هر اونس افزایش یافته است.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم قیمت ها کاملا کاهشی بود هر اونس فلز نقره 7 سنت و فلزات پلاتینوم و پالادیوم کاهش هایی به ترتیب 7 و 39 دلار را تجربه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول