اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

میهمانی لاله‌ها در کرمان+فیلم

به مناسبت هفته دفاع مقدس، میهمانی لاله‌ها و گل‌افشانی قبور شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا در گلزار بین‌المللی شهدای کرمان و در جوار مزار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد.

میهمانی لاله‌ها در کرمان+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عصر امروز و به‌مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم گل‌افشانی مزار شهدا در گلزار بین‌المللی شهدای کرمان با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

اینجا گلزار بین‌المللی شهدای کرمان است، غروب پنجشنبه و میهمانی لاله‌ها، همه آمده بودند، اقشار مختلف مردم، ارتشی، سپاهی، بسیجی، ناجا و ... آمده بودند تا تجدید پیمان کنند با شهدا به‌ویژه سیدالشهدای مقاومت.

 

 

جبهه دانشگاه خودسازی بود

حجت‌الاسلام گروهی مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان اظهار کرد: ویژگی‌های دفاع مقدس آن را متمایز با همه جنگ‌ها و دشمن کرد و یکی از آن ویژگی‌های آن دفاع از حقوق انسانی بود.

وی با بیان اینکه جنگ بر ما تحمیل شد و ایران شروع کننده نبود، افزود: این یک دفاع مردانه بود و بحث معنویت جبهه‌ها بسیار مهم بود و رزمندگان اخلاص ویژه‌ای داشتند و جبهه دانشگاه خودسازی شده بود.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان ویژگی دیگر رزمندگان را رحم و مروت و بزرگواری دانست و افزود: دشمن به هیچ کس رحم نمی‌کرد؛ اما جبهه ایران برعکس بود و تحت هیچ شرایطی هیچ منطقه مسکونی و شهری را بمباران نمی‌کردند.گروهی با اشاره به استقامت و پایداری رزمندگان گفت: آنها ذره‌ای از پای ننشستند تا ما به عزت و پیروزی برسیم و دشمن را با همه حمایت‌هایش شکست دادند.

 

گروهی، شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام را یادآور شد و گفت: شجاعت  فرماندهان در دوران دفاع مقدس هم بی‌نظیر بود و همیشه جلودار رزمندگان بودند.

وی ساده‌زیستی و توجه به اقشار مستضعف و ایجاد امنیت برای مردم را از دیگر ویژگی‌های جبهه هشت سال دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: اکنون آسایش و آرامش کشور را مدیون شهدا می‌دانیم.

 

 

فرهنگ حاکم بر این صحنه نابرابر، فرهنگ عاشورا بود

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در تشریح فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس عنوان داشت: چه اتفاقی افتاد در جبهه هشت سال دفاع مقدس اینچنین ماندگار و مقدس شد.

وی گفت: نطفه انقلاب اسلامی در سال ۶۱ هجری بسته شده و اسلام انقلابی سیدالشهدا(ع) و عاشوراست، انقلاب اسلامی برگرفته از آن قیام و عاشورایی است و دو مؤلفه حاکم بر عاشورا که آن را جاودان کرد در جبهه ما هم صدق می‌کند.

معروفی ادامه داد: در جنگ نابرابر و دفاع مقدس برای اولین‌بار اردوگاه شرق و غرب بعد از جنگ جهانی دوم سر یک میز قرار گرفتند و بیش از ۸۰ کشور و مرتجعین عرب در برابر ایران و انقلاب اسلامی تنها قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: جنگ ما با صدام و حزب بعث نبود. صدام شخصیتی جاه‌طلب و بی‌رحم و خونخوار بود و شجاعت را برای خون‌خواری داشت و فرماندهی به دست همه دنیای استکبار و کفر در پشت آن قرار گرفتند.

معروفی اظهار داشت: صدام که ماده شیمیایی نداشت که اکنون بر سینه تک‌تک جانبازان خس‌خس می‌کند. هم عالم استکبار و کفر با یک فرمانده جانی و از این طرف با انسان‌هایی الهی با فرمانده‌ای الهی و دینی که هیچ چیز برای خودش نمی‌خواهد، روبه‌رو بود.

 

وی گفت: دست ما خالی بود؛ اما فرهنگ حاکم بر این صحنه نابرابر، فرهنگ عاشورا بود. هم در شکل و هم در محتوا، در جبهه نبرد نام لشکرهای ما ثارالله، عاشورا، علی‌بن ابیطالب، نام تیپ‌ها، نام عملیات‌ها و رمز عملیات‌ها همه عاشورایی بود.

معروفی بیان کرد: فرماندهی در جنگ ما امامت بود و این امامت از سرچشمه نظام و امام امت در سنگرهای جبهه ساری و جاری بود.

وی گفت: فاصله فرمانده لشکر «حاج قاسم سلیمانی» در نبرد با خط شکست ۲۰۰ متر بود. در سنگر روباز دیده‌بانی که ما را هدایت می‌کرد نه در تانک و سنگر بسته و ....، اگر ساعت وداع نیروها بود در شب عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس، امروز جامعه می‌دید که هشت سال عاشورا در دوران دفاع مقدس تکرار شد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول