اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جهان‌نما دوباره طعمه حریق شد/ تلاش 8 ساعته برای اطفاء حریق

مناطق جنگلی و ارتفاعات شهرستان کردکوی دوباره طعمه حریق شد و پس از گذشت 8 ساعت از تلاش‌ها برای اطفاء حریق، شدت وزش باد مانع از کنترل حریق شده و جنگل‌های این منطقه همچنان می‌سوزد.

جهان‌نما دوباره طعمه حریق شد/ تلاش 8 ساعته برای اطفاء حریق

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از حدود ساعت ۱۲ ظهر امروز، گزارش‌های مردمی از وقوع حریق در ارتفاعات شهرستان کردکوی خبر داده که باعث اعزام فوری نیروهای منابع طبیعی به منطقه شد.

در ارزیابی‌های میدانی نیروهای منابع طبیعی مشخص شد حریق در دو نقطه شکل گرفته که یکی از آنها در منطقه یانه‌سر و نقطه دیگر در مناطق نزدیک به میل رادکان است.

بلافاصله نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند اما متاسفانه به دلیل شرایط فیزیکی منطقه و وزش شدید باد همچنان این حریق فعال است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی اظهار کرد: متاسفانه شدت وزش باد و دود غلیط حاکم بر منطقه، کار کنترل و اطفاء حریق را با مشکل مواجه کرده است.

رسول حسام بیان کرد: در همان ساعت‌های ابتدایی برای پیشگیری از گسترش حریق یک پرواز بالگرد انجام شد اما به دلیل غلظت مه حاکم بر منطقه پرواز ناموفق بود و بالگرد به فرودگاه بازگشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیروهای منابع طبیعی و سایر نیروهای امدادی در منطقه حاضر هستند اما به دلیل شدت وزش باد و دود غلیظ در منطقه کار کمی سخت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در خصوص وسعت حریق، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده وسعت نسبتا گسترده است و این دو نقطه به صورت مجزا و با فاصله حدود نیم ساعت از هم دچار حریق شده‌اند و حداقل گزارش وقوع حریق با این فاصله زمانی به ما رسیده است.

حسام در خصوص علت وقوع این حریق با توجه به سابقه وقوع حریق در ۱۱ شهریور ماه در همین منطقه بیان کرد: به طور قطع عامل شروع آتش عامل انسانی است اما اینکه بگوییم علت عمدی بوده یا سهوی باید بررسی شود اما قطعا عامل انسانی در این آتش‌سوزی‌ها نقش دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیروهای میدانی در منطقه حاضر هستند و نیروها پشتیبانی نیز در فرودگاه آماده‌باش است تا به محض آماده شدن شرایط پرواز، نیروها به منطقه اعزام شوند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول