اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وظیفه داریم برای رسیدن آب سالم به خوزستان تلاش کنیم

مسوول بسیج سازندگی کشور در افتتاح پروژه آبرسانی به روستای آلبوصیاد، گفت: هرچند این پروژه بخش کوچکی از نیاز مردم را مرتفع می‌کند ولی وظیفه ما این است که برای رسیدن آب شرب و سالم به مردم خوزستان تلاش کنیم.

وظیفه داریم برای رسیدن آب سالم به خوزستان تلاش کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در دومین روز از هفته دفاع مقدس پروژه آبرسانی به روستای آلبو صیاد به نمایندگی از ۱۲ پروژه عظیم آبرسانی به ۲۵ روستا در خوزستان به طول ۹۴ کیلومتر توسط مسوول بسیج سازندگی کشور و با حضور سردار زهرایی افتتاح شد.

سردار محمد زهرایی مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور در آئین افتتاحیه پروژه آبرسانی روستاهای دشت آزادگان، اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در کمک به دولت در رفع محرومیت به ویژه پروژه‌های محرومیت زدایی، طرحی را تحت عنوان طرح کلان محرومیت زدایی مردم پایه تعریف کرده است این طرح در روستاها و محلات حاشیه شهر در حال انجام است که در روستاها اولویت اول تامین آب شرب و کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه برخی استان‌ها به ویژه خوزستان درگیری بیشتری در موضوع تنش آبی دارند، افزود: دلاورمردان خوزستانی که هشت سال دفاع مقدس پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند دچار تنش آبی شدند و وظیفه تک تک مسوولین است که به این موضوع رسیدگی کنند، بسیج سازندگی هم با کمک شرکت‌ها، نهاد ها و دستگاه‌های اجرایی متولی این کار به صورت امتداد مردمی دستگاه‌های اجرایی و  نه موازی دستگاه‌ها و نه رقیب آنها،  بلکه کمک کننده برای سرعت بخشی به محرومیت زدایی حضور دارند.

مسوول بسیج سازندگی کشور با تاکید بر اینکه، اساس توافقات انجام شده در استان خوزستان بسیج سازندگی بوده است و بخشی از پروژه  آبرسانی به روستاها را تحویل گرفته و انجام می‌دهد، گفت: چند وقت گذشته با حضور رییس جمهور پروژه جفیر افتتاح شد و امروز هم در افتتاحیه پروژه آبرسانی به روستای «آلبوصیاد» هستیم؛ هرچند این پروژه بخش کوچکی از نیاز مردم را مرتفع می‌کند ولی وظیفه ما این است که برای رسیدن آب شرب و سالم به مردم خوزستان تلاش کنیم.

وی با این عنوان که مردم بسیار خون گرم و انقلابی خوزستان با وجود همه ی مشکلات پای نظام و انقلاب خود همیشه هستند و اعتماد دارند؛ لذا ماهم باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم، ادامه داد: باید با دو نگاه کنار هم قرار بگیریم یکی هم گرایی و هم افزایی بین بسیج سازندگی و دستگاه های اجرایی  و دوم حضور موثر مردم، مشارکت آن‌ها و گروه‌های جهادی در رفع این مشکلات، و این دو مورد در کنار هم قرار بگیرند تا ما شاهد یک کار جهشی برای رسیدن آب شرب به دست مردم خوزستان باشیم و بتوانیم به حداقل رسیدن تنش آبی  نائل آئیم و امید و نشاط به مردم برمی‌گردد.

صرف دو میلیارد ریال اعتبار

سرهنگ طرفی، فرمانده سپاه دشت آزادگان بیان کرد: در روزهایی که مردم ما دچار تنش آبی شده بودند و شاید با تانکر و ... آب تامین می‌شد پروژه ای برای  آبرسانی به روستای آلبو صیاد کلید خورد و در خصوص مبلغ، اعتبار و تجهیز کارگاه به صورت جهادی با توان و اراده در سطح شهرستان انجام شد تا پروژه به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: دو کیلومتر لوله گذاری برای آبرسانی از ورودی شریعتی روستای آلبو صیاد مسیر الله اکبر شهرستان دشت آزادگان توسط  گروه جهادی مسیر الله اکبر انجام گردید.

طرفی ادامه داد: هزینه انجام شده برای لوله گذاری و آبرسانی دو میلیارد ریال با همکاری قرارگاه حضرت عباس، بسیج سازندگی سپاه  دشت آزادگان و آبفا شهرستان صورت گرفت.

فرمانده سپاه دشت آزادگان عنوان کرد: از همه فرماندهان پایگاه‌ها، حوزه‌ها و بسیجیان جهادی که در گرمای طاقت فرسا در اوج فشار و اوج انتظارات با دست خالی به کاری دل سپردند که در نهایت باعث شادی مردم دشت آزادگان شد تقدیر می‌کنیم، که از این‌رو روحیه جهادی و بسیجی ما بخاطر مردم خوب خوزستان هست و خودمان را با لباس بسیجی و جهادی بدون منت وقف مردم می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث خط اصلی آبرسانی حل شد و تنش آبی برطرف گردید و با  آوردن پمپ فشار قوی و اورهال کردن تاسیسات باعث کاهش تنش آبی شدیم، گفت: در بحث خطوط لوله گذاری برای آبرسانی به سه روستا با بسیج سازندگی قرارداد همکاری دو طرفه منعقد گردید و کارهای مقدماتی و اولیه آن انجام شده است. و همچنین با تکمیل و تجهیز تاسیسات آبرسانی در محل تاسیسات شهدای جهاد واقع در روستای صگور فریح محمد در چهار روستا آلبو صیاد، شریعتی، خلف حسن و صگور فریح محمد، آبرسانی انجام گردید.

انتهای پیام=

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول