اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

10 برنامه ویژه برای دانش‌آموزان در هفته دفاع مقدس/ از معبر نور تا اسطوره‌ها

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی به تشریح جزئیات برنامه‌های دانش‌آموزی هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: ساعت 11 هر روز خصایص، ویژگی‌ها و زندگینامه یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به دانش‌آموزان معرفی می‌شود

10 برنامه ویژه برای دانش‌آموزان در هفته دفاع مقدس/ از معبر نور تا اسطوره‌ها

مجتبی ندافیان معاون فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های دانش‌آموزی هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث فضای مجازی پررنگ است و در مهرماه، تعدادی کمی از مدارس حضوری هستند، روی بسته‌های برنامه‌‌ای مجازی متمرکز شدیم. 

وی به اهداف برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: معرفی تاریخ دفاع مقدس، آشنایی دانش‌آموزان با سبک و سیره رزمندگان، جانبازان و شهدا و تبیین نقش ایثار و فداکاری از جمله اهداف است که برنامه‌های متنوعی را طراحی کردیم.

ندافیان با بیان اینکه یکسری برنامه‌ها متمرکز و یکسری برنامه‌ها استانی است، گفت: در هر شب از شب‌های دفاع مقدس تا هفته آینده، برنامه «شبی با شهدا» به میزبانی یکی از استان‌ها برگزار می‌شود و پخش زنده این برنامه را در شبکه «شاد» در کانال بسیج دانش‌آموزی داریم.

وی افزود: برنامه دیگر، «من حسین را دوست دارم» است که دو نفر از بسیج دانش‌آموزی به نمایندگی از دانش‌آموزان نایب‌الزیاره در کربلای معلی خواهند بود و در روز اربعین به روایت‌گری درباره عاشورا و دفاع مقدس می‌پردازند.

ندافیان به برنامه‌های «رهبران 13 ساله»، «اسطوره‌ها» و «گنجینه دفاع مقدس» اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه در قالب‌های مختلف مانند موشن، استوری، موشن کلیپ، متن و پوستر برگزار می‌شود.

وی به برنامه «رهبران 13 ساله» اشاره کرد و افزود: در این طرح، ساعت 18 هر روز  یک شهید دانش‌آموز معرفی می‌شود که در طول هفته دفاع مقدس، شهید فهمیده، شهیده صدیقه رودباری، شهید بهنام محمدی، شهید  محمودرضا نظری، شهید مهرداد عزیزالهی، شهیده محبوبه دانش و شهید محمدرسول رضایی به دانش‌آموزان معرفی می‌شوند.  

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: ساعت 11 هر روز خصایص، ویژگی‌ها و زندگینامه یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به دانش‌آموزان معرفی می‌شود که این فرماندهان شامل شهید همت، شهید برونسی، شهید چمران، شهید باکری، شهید ابراهیم هادی، شهید خرازی، شهید حسن باقری و شهید سلیمانی است. 

وی ادامه داد: برنامه گنجینه دفاع مقدس نیز ساعت 16 هر روز برگزار  می‌شود و عملیات‌های شاخص دفاع مقدس معرفی می‌شوند که این عملیات‌ها شامل عملیات فتح‌المبین، بیت‌المقدس، والفجر مقدماتی، مرصاد، کربلای یک، ثامن‌الأئمه، کربلای 5 و والفجر 8 است.

ندافیان با بیان اینکه در هفته مقدس از مطالعه دانش‌آموزان غافل نشدیم، افزود: ساعت 10 صبح هر روز، یک کتاب را به دانش‌آموزان معرفی می‌کنیم که همه برنامه‌های ذکر شده از طریق کانال بسیج دانش‌آموزی در شبکه «شاد» ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: چند برنامه در قالب پویش نیز به استان‌ها اعلام شده است که پویش اول، مسابقه «قهرمان من» است که در این پویش، دانش‌آموزان عکس سلفی با مزار شهدا، خانواده شهدا، همرزم شهدا گرفته و با هشتگ قهرمان من برای حوزه بسیج دانش‌آموزی شهرستان خود می‌فرستند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: مسابقه «عکس نوشت» برنامه دیگر است که یک عکس شهید دفاع مقدس، وصیت‌نامه شهید، نوشتن داستان درباره سجایای شهید و ... است که دانش‌آموزان به صورت عکس نوشت برای بسیج دانش‌آموزی شهرستان خود ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه بعدی، مسابقه ساخت کلیپ است که یک کلیپ از خواندن وصیت نامه شهدا، سجایای شهید، مصاحبه با خانواده و همرزمان در مدت 3 تا 4 دقیقه تهیه کرده و ارسال می‌کنند.

ندافیان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس را، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری یادواره شهدا، طراحی پوستر و برگزاری مسابقات مختلف ذکر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول