اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشریح آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به تشریح آخرین جزئیات طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان پرداخت.

تشریح آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص مجموعه اقدامات این اداره کل در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: طرح بزرگ و ملی تولید مسکن با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور اجرا وسهم استان اصفهان حدود ۱۸درصد آن، شامل ساخت ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد تعیین شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از این میزان ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و ۲۷ هزار و ۶۱۶ واحد در دیگر شهرهای استان احداث می‌شود. 

وی بیان داشت: این طرح در قالب هفت سر فصل ابلاغی از طرف وزارت راه و شهرسازی شامل واگذاری زمین بصورت اجاره ۹۹ ساله یا  فروش اقساطی، واگذاری زمین به اقشار ویژه، واگذاری در قالب سایر تفاهم نامه‌ها، احداث واحدهای پروژه‌های بنیاد مسکن در اراضی ملکی خود، تسهیلات نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن و تسهیلات بافت فرسوده وسایرتسهیلات صندوق مسکن یکم در دست اجرا است. 

قاری‌قرآن با بیان اینکه ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان تا کنون در ۵ مرحله انجام پذیرفته است، عنوان کرد: پس از انجام مراحل ثبت نامی، بالغ بر ۱۲۶ هزار نفر در این استان متقاضی استفاده از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بودند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: مطابق با آخرین وضعیت و پس از بررسی فرم ‹‹ج›› متقاضیان بعنوان شرط اولیه، بررسی و احراز ٥ سال سکونت، استعلام بانک، استعلام ثبت اسناد مالکیت و حذف متقاضیانی که اقدام به تکمیل مدارک ننمودند، تا کنون بیش از ۱۳ هزار متقاضی در استان تایید نهایی شده و بالغ بر هشت هزار و ۷۰۰ نفر به پروژه‌ها اختصاص یافتند. 

وی با بیان اینکه در کل استان اصفهان زمین مورد نیاز برای ساخت حدود ۴۳ هزار واحد تامین شده است، گفت: برنامه دولت تولید یک میلیون واحد مسکونی در کشور طی یکسال است که معمولاً از این تعداد بین ۷ تا ۱۰ درصد مشمول استان اصفهان می‌شود. 

قاری‌قرآن افزود: براین اساس چیزی حدود ۷۰ هزار واحد سهم این استان خواهد بود و این عدد برای ۴ سال حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار واحد می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ساخت این واحدها مطابق با تعاریف و زیرشاخه‌ها انجام می‌شود اذعان داشت: بخشی از این مسکن توسط مردم تولید می‌شود و بخشی توسط انبوه‌سازان و بخشی نیز برای اقشار ویژه و مسکن محرومین تعریف می‌شود لذا حدود ۴۰ درصد از سهم کل، تحت عنوان طرح اقدام ملی یا طرح جهش تولید مسکن در مصوبه اخیر مجلس ابلاغ شده است که می‌بایست در این باره برنامه‌ریزی صورت پذیرد. 

وی نکته مهم و اصلی در راستای ساخت این میزان مسکن را بحث تامین زمین آن دانست و عنوان کرد: وظیفه اصلی دولت تامین مسکن بوده و قدم بعدی تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این پروژه است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول