اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برهم صالح: بدون احقاق کامل حقوق ملت فلسطین، هیچ صلحی در منطقه برقرار نخواهد شد

رئیس جمهور عراق با اشاره به نقش این کشور در برقراری ثبات در منطقه گفت که باید حقوق ملت فلسطین به صورت کامل احقاق شود.

برهم صالح: بدون احقاق کامل حقوق ملت فلسطین، هیچ صلحی در منطقه برقرار نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق تأکید کرد که انتخابات آتی این کشور، سرنوشت‌ساز است و پیامدهایی بر عراق و منطقه خواهد داشت.

صالح در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که عراق موفق شد شهرهای خود را از اشغال داعش نجات دهد و با این اقدام، جهان را از جنایات این گروه تروریستی رهایی بخشد.

وی با بیان اینکه این مسئله معلول شجاعت نیروهای ارتش، الحشد الشعبی، پیشمرگه، همسایگان و دوستان عراق صورت گرفت، به نقش مهم فتوای مرجعیت در تشکیل الحشد اشاره کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از صالح گزارش داد، برای مبارزه با فساد در عراق باید ائتلاف بین‌المللی صورت گیرد و این کشور در قلب منطقه خاورمیانه واقع شده است؛ منطقه‌ای با جنگ و درگیریهای بسیاری روبروست.

رئیس جمهور عراق خاطر نشان کرد،  بدون عراقِ امن، با ثبات و دارای حاکمیت و بازگردان نقش اصلی به آن، هیچ صلحی در منطقه وجود نخواهد داشت و این مسئله مستلزم حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی و پایان یافتن درگیریها در خاک عراق است.
وی با اشاره به جنگ سوریه گفت که «تداوم بحران سوریه و پیامدهای انسانی آن بر روی ملت سوریه، یک مسئله غیر قابل پذیرش بوده و زمان آن رسیده است که برای پایان دادن به مشکلات مردم سوریه، دست به تحرک جدی زد».

صالح درباره مسئله فلسطین هم گفت که بغداد، حامی یافتن راهکار فراگیر و عادلانه برای این مسئله است و بدون احقاق کامل حقوق ملت فلسطین، هیچ صلحی در منطقه برقرار نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول