اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم| آتش‌سوزی شدید جنگل‌های کردکوی وزش شدید باد در محل آتش‌سوزی ارتفاعات کردکوی در منطقه حفاظت شده «جهان‌نما» و «درازنو» باعث شدت بیشتر آتش‌سوزی شده و کار را برای کنترل و اطفاء حریق به شدت سخت کرده و تقریبا مهار آتش توسط نیروی انسانی امکان‌پذیر نیست به طوری که تعدادی از نیروهای امدادی در محل نیز دچار دودخوردگی و مصدومیت شده‌اند.
۱۴۰۰-۷-۲ ۰۰:۰۱ http://fna.ir/469he
0
۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از ساعت ۱۲ ظهرپنجشنبه اول مهرماه جاری گزارش‌های مردمی از وقوع حریق در ارتفاعات شهرستان کردکوی خبر داده که باعث اعزام فوری نیروهای منابع طبیعی به منطقه شد.

در ارزیابی‌های میدانی نیروهای منابع طبیعی مشخص شد حریق در دو نقطه شکل گرفته که یکی از آنها در منطقه یانه‌سر و نقطه دیگر در مناطق نزدیک به «میل رادکان» است.

بلافاصله نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند اما متاسفانه به دلیل شرایط فیزیکی منطقه و وزش شدید باد همچنان این حریق فعال است.

گسترش حریق به اندازه‌ای است که به نزدیکی دکل ارتباطی صدا و سیمای مرکز گلستان در منطقه «درازنو» رسیده و نیروها در تلاش هستند تا این مرکز مهم از حریق در امان بماند و همچنین در تلاش هستند تا بتوانند از گسترش آتش‌سوزی به منطق پایین‌دست جلوگیری کنند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان سرعت باد در محل بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت است و این سرعت باد کار را برای ما به شدت سخت کرده است.

عبدالرحیم لطفی به خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص وسعت منطقه که طعمه حریق شده گفت: حداقل بیش از ۳۰ هکتار از منطقه طعمه حریق شده اما این شدت باد و وسعت دود مانع از ارزیابی دقیق می‌شود اما حداقل بیش از ۳۰ هکتار در حال سوختن است.

لازم به ذکر است، ۱۱ شهریور ماه امسال نیز مناطق حفاظت شده جنگلی جهان‌نما در همین منطقه طعمه حریق شده بود که با تلاش‌های چند روزه این حریق اطفاء شد که در آن آتش‌سوزی نیز ده‌ها هکتار از جنگل‌ در آتش سوخت.

 

 

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول