اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: در حال انجام بررسی‌ها برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم/خودمان را معطل نتیجه مذاکرات نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که در حال بررسی‌ برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم گفت: نباید خودمان را معطل و منتظر نتیجه مذاکرات وین بگذاریم.

امیرعبداللهیان: در حال انجام بررسی‌ها برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم/خودمان را معطل نتیجه مذاکرات نمی‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، در گفت‌وگویی درباره موضع ایران در قبال تحولات افغانستان عنوان کرد: این موضع اصولی ایران که صلح و ثبات و امنیت در افغانستان تنها در سایه تشکیل دولت کاملا فراگیر با مشارکت همه اقوام تأمین خواهد شد، دقیقا نشانگر جای درستی است که ما ایستاده‌ایم.

* با همه طرف ها در افغانستان در ارتباطیم

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: ما با همه طرف ها در افغانستان ارتباط داریم و همه طرف‌ها را به این موضوع تشویق می‌کنیم.

* بررسی‌های خودمان را برای بازگشت به مذاکرات وین انجام می‌دهیم/ نباید خودمان را معطل و منتظر نتیجه مذاکرات وین بگذاریم

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره دیپلماسی اقتصادی و عملیاتی بودن این بحث نیز اظهار داشت: ما  تجربه مثبتی ( در ارتباط با واردات واکسن) پیش روی خودمان داریم. کارهای بانکی و اقدامات فنی انجام شده که این حجم از واکسن وارد کشور شده است و تا ماه آینده میلادی هم تقریبا آن حد از نیاز ما وارد کشور می‌شود. این تجربه نشان داد که ما می‌توانیم در موضوعات تجاری و اقتصادی با نگاهی به حقوق بین‌الملل و فرصت‌هایی که در دنیا وجود دارد خودمان را از این وضعیت خارج کنیم.

وزیر خارجه بیان کرد: ضمن این‌که بررسی‌های خودمان را برای بازگشت به مذاکرات وین انجام می‌دهیم،  نباید خودمان را معطل و منتظر نتیجه مذاکرات وین بگذاریم.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این‌که دولت سیزدهم مذاکرات را از سر می‌گیرد، تصریح کرد: دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرید و نه کشور را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد. (اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان با اشاره به ملاقات‌هایش با مقامات شرکت کننده در نشست مجمع عمومی یادآور شد: ملاقات‌های من به من نشان داد که اگر اراده جدی داشته باشیم که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم نه تنها سال آینده این موقع که در کمتر از ۶ ماه آینده می‌توانیم به صورت ملموس آثار این همکاری‌ها و ابتکارات را در اقتصاد کشور ببینیم البته با همراهی و همکاری همه بخش‌های ذیربط در داخل کشور.   

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، ایتالیا، صربستان، نیکاراگوئه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، نامیبیا نیجریه و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول