اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

راه اندازی پرواز بندرعباس - نجف/ گلایه از نرخ بالای بلیت

هواپیمایی زاگرس برای روز شنبه 3 مهرماه ساعت 22 پرواز بندرعباس - نجف را راه اندازی کرده اما نرخ بالای بلیت آن سبب گلایه مردم شده است.

راه اندازی پرواز بندرعباس - نجف/ گلایه از نرخ بالای بلیت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بدنبال طرح درخواست‌های متعدد از جانب موکب‌داران هرمزگانی مبنی بر ضرورت راه اندازی پرواز بندرعباس  به نجف، روز گذشته فروش بلیت اولین  پرواز بندرعباس-نجف جهت مراسم اربعین با نرخ مصوب از شب گذشته (پنجشنبه شب) توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی زاگرس با پیگیریها و رایزنی های استاندار هرمزگان با سازمان هواپیمایی کشور آغاز شد. 

به گفته فریدون همتی، نخستین پرواز بندرعباس به نجف شنبه سوم مهرماه ساعت ۱۰شب انجام می شود و با توجه به استقبال و درخواست عاشقان حسینی، پیگیر افزایش پرواز دوم و سوم به فرودگاه نجف هم هستیم.

استاندار هرمزگان اعلام کرد: با توجه به اعلام سازمان حج و زیارت مبنی بر آغاز تحویل ویزا به زائران عتبات عالیات، مسافران می توانند با مراجعه به سایت شرکت های هواپیمایی داخلی (زاگرس) و دفتر خدمات مسافرت هوایی معتبر نسبت به تهیه بلیت پرواز اربعین حسینی با قیمت مصوب اقدام کنند.

همچنین بنا به اعلام قبلی و دستور سازمان حج و زیارت، ثبت نام در سامانه سماح، داشتن تست PCR منفی با اعتبار حداقل ۷۲ ساعت، کارت واکسن دو دُز و داشتن ویزای معتبر از الزامات صدور بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی برای سفر اربعین به شمار می رود.

گلایه از نرخ بالای بلیت

شرکت هواپیمایی زاگرس که پرواز بندرعباس به نجف را راه اندازی کرده، نرخ بلیت یک طرفه را 4 میلیون تومان تعیین کرده است که به گفته بسیاری از موکب‌داران و عازمان به این سفر، نرخ بالایی است.

 

البته بسیاری از موکب‌داران هرمزگان عزم خود را جزم کرده‌اند که مسیر برگشت را به صورت زمینی طی کنند اما با توجه به نرخ مصوب 5 میلیون تومانی سازمان هواپیمایی کشوری برای پرواز تهران به نجف، نرخ مسیر یک طرفه بندرعباس به نجف به گفته بسیاری از مردم نرخ بالایی است.

برخی از عازمان به این سفر معنوی نیز می‌گویند به احتمال قوی نرخ بلیت در مسیر برگشت بسیار ارزان‌تر خواهد بود اما این تنها یک پیش بینی است و ممکن است نرخ بلیت پرواز برگشت تحت تأثیر برخی عوامل نرخ بالایی یافته و عملا به مسافران هزینه‌های بالایی تحمیل شود.

روز گذشته نیز برخی از فعالان موکب‌های حسینی در هرمزگان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان نسبت به بی برنامگی و عدم توجه حج و زیارت به امور موکب داران، گلایه‌های خود را به حجت الاسلام عبادی‌زاده منتقل کردند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول