اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

وزیر نفت: توسعه میادین مشترک با همسایگان جز اولویت کاری ماست

وزیر نفت گفت: دو میدان مشترک با کشور همسایه داریم که توسعه میادین مشترک جز اولویت کاری است؛ وزرات نفت از طریق شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی در بخش بالادست 2 میلیارد دلار برنامه سرمایه گذاری دارد.

وزیر نفت: توسعه میادین مشترک با همسایگان جز اولویت کاری ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز جواد اوجی پس از بازدید از طرح توسعه میدان نفتی آذر گفت: ظرفیت میدان نفتی آذر 70 هزار بشکه در روز است ؛ استان ایلام نزدیک به سه درصد از ذخائر نفتی و گازی کشور را داراست.

وی افزود: دو میدان مشترک با کشور همسایه داریم که توسعه میادین مشترک جز اولویت کاری است؛ وزرات نفت از طریق شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی در بخش بالادست 2 میلیارد دلار برنامه سرمایه گذاری دارد.

وزیر نفت گفت: در بخش پایین دست و حوزه پتروشیمی بالغ بر 2 میلیارد دلار پروژه تعریف شده است که بخشی از آن را خود وزارت و شرکت‌های تابعه و بخشی دیگر از آن صندوق بازنشستگی نفت و هلدینگ خلیج فارس تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از اولین پارک زنجیره صنایع تکمیلی پ پ در کشور و در استان ایلام در مجاورت پتروشیمی ایلام ظرف دو الی سه سال آینده کلید زده می‌شود.

وزیر نفت افزود: پارک پلی‌پروپیلن ایلام با ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول