اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

اسطوره‌ها| شهید عبدالحسین برونسی را می‌شناسید؟

«اوستا عبدالحسین بنا - از لحاظ معرفت و آشنایی با حقایق به جایی می‌رسد که قبل از پیروزی انقلاب در ظریف‌ترین کارهای انقلابىِ جوان‌هایی که در مسائل انقلابی کار می‌کردند، شرکت می‌کرد».

اسطوره‌ها| شهید عبدالحسین برونسی را می‌شناسید؟

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، شهید عبدالحسین برونسی فرمانده تیپ جوادالائمه (ع) استان‌ خراسان بود که 23 اسفندماه سال 1363 در شرق دجله، در عملیات بدر به شهادت رسید و پیکرش بعد از 27 سال گمنامی، در عملیات تفحص مفقودین کشف و پس از برگزاری مراسم تشییع باشکوهی در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد.

رهبر معظم انقلاب در سال 1388 در جمع اعضای خانواده و ستاد برگزاری یادواره‌ شهید عبدالحسین برونسی فرمودند: «خدا ان‌شاءاللَّه شهید عزیزمان را - مرحوم شهید برونسی را، یا همان‌طور که عرض کردیم اوستا عبدالحسین برونسی را - رحمت کند. این خیلی برای جامعه‌ ما و کشور ما و تاریخ ما اهمیت دارد که یک شخص خوانده شده‌ به عنوان «اوستا عبدالحسین» - نه دکتر عبدالحسین است، نه به معنای علمی استاد عبدالحسین است؛ بلکه اوستا عبدالحسین است، اهل بنایی و اهل کارِ دستی و اهل شاگردىِ فلان مغازه؛ یعنی اوستا عبدالحسین بنا - از لحاظ معرفت و آشنایی با حقایق به جایی می‌رسد که قبل از پیروزی انقلاب در ظریف‌ترین کارهای انقلابىِ جوان‌هایی که در مسائل انقلابی کار می‌کردند شرکت می‌کند - البته من از نزدیک در جریان آن کارها نبودم و در آن زمان یادم نمی‌آید که با این شهید ارتباطی داشته باشم؛ لکن اطلاع دارم، می‌دانم، شنیدم و توی کتاب هم خواندم - بعد از انقلاب هم وارد میدان جنگ می‌شود.

می‌دانید، در دفاع هشت ساله - در مجموعه‌ داوطلبان و سپاه و اینها - هیچکس بعنوان فرمانده و رئیس وارد میدان نمی‌شد؛ همه بر اساس تلاش خودشان به مقامات بالا می‌رسیدند؛ یعنی یک نفری وارد می‌شد، بسیجی معمولی بود؛ بعد می‌دیدند آدم قابلی است، می‌شد فرمانده‌ دسته یا فرمانده‌ گروهان، بعد میشد فرمانده‌ گردان، بعد میشد فرمانده‌ تیپ، می‌رفت بالا. مدیریت جنگِ آن زمان هم فقط مدیریت نظامی نبود؛ من چون اوایل کار، مدت کوتاهی از نزدیک کارها را می‌دیدم، بعد هم که از دور؛ تهران بودیم، لکن جریان‌ها را می‌فهمیدم و می‌دانستم. مدیریت، صرفاً مدیریت نظامی نبود؛ مدیریت سیاسی بود، مدیریت فکری بود، مدیریت انسانی و ادبی و اخلاقی بود؛ تا کسی این چیزها را نداشت، نمی‌توانست مجموعه‌ زیردست خودش را اداره کند و هدایت بکند.

این شهید عزیز وارد می‌شود؛ نه معلومات دانشگاهی دارد، نه عنوان و تیتر رسمی و دانشگاهی دارد، اما آنچنان در کار مدیریت جنگ پیشرفت می‌کند که به مقامات عالی می‌رسد و شخصیت برجسته‌ای می‌شود؛ شخصیت جامع‌الاطرافی که مثلاً فرمانده‌ تیپ می‌شود، بعد هم به شهادت می‌رسد. ایشان اگر چنانچه به شهادت نمی‌رسید، مقامات خیلی بالاتر - از لحاظ رتبه‌های ظاهری - را هم طی می‌کرد».

معرفی شهدای دفاع مقدس ساعت 11 هر روز ساعت هر روز در قالب‌های نقاشی_دیجیتال، کلیپ، استوری، اینفوگرافی از کانال بسیج دانش‌آموزی در شبکه «شاد» ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول