اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دشمن در محاسباتش عشق مردم به امام حسین (ع) را نادیده گرفت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: در جنگ تحمیلی بین ایران و عراق، دشمن در محاسبات خودش و بررسی توان رزمی ما به روحیات، عقیده، دین، عاشورا، عشق مردم به امام حسین( ع) و نظام جمهوری اسلامی توجه نکرد.

دشمن در محاسباتش عشق مردم به امام حسین (ع) را نادیده گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان همزمان با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: همزمان با چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت و در سومین روز از هفته دفاع مقدس شعار؛ "معنویت، زنان و خانواده" سر می‌دهیم.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی عراق به ما منحصر به‌فرد بود، افزود: عراق که چه عرض‌ کنم جهان استکبار! جنگ ما جنگ جهانی سوم در مقیاس کوچک‌تر بود، دو ابر قدرت شوروی و آمریکا پشت صدام و در خدمت او بودند، تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را از روی زمین بردارند.

ملکی تصریح کرد: جنگ استکبار جهانی بر علیه ایران، طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم بود، ساختار ما خوب شکل نگرفته بود و وضعیت پایداری نداشت، تحریم اقتصادی هجمه‌های فرهنگی پراکندگی خاص، ساختار قدرت ما شکل نگرفته بود به ما حمله کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: سه عامل موجب پیروزی شد، دشمن در محاسبات خودش و بررسی توان رزمی ما به روحیات، عقیده، دین، عاشورا، عشق مردم به امام حسین( ع) و نظام جمهوری اسلامی توجه نکرد.

این مسؤول ادامه داد: دشمن روحیات و عقیده مردم را محاسبه نکرد، قدرت مرجع تقلید و امام را در نظر نگرفت، امام راحل جوان ۲۰ ساله را فرمانده لشکر کرد، ارتش پراکنده را انسجام داد، ارتش شاهنشاهی را تبدیل به ارتش الهی کرد، پس دشمن امام  خمینی (ره) را نشناخته بود.

وی یادآور شد: امام راحل با ایجاد وحدت بین نیروهای مسلح، جنگ را رهبری و فرماندهی کرد، همه در خدمت دفاع مقدس و خصم زبون بودند، امام همه مردم را بسیج کرده بود، زنان ما در جنگ حماسه‌هایی آفریدند که بی نظیر است.

ملکی خاطرنشان داد: ما زنانی داریم که تک فرزند خودش را با عشق بدرقه جبهه جنوب و غرب می‌کند، جوانان ما این نقش را داشتند، دشمن در محاسباتش بسیج و سپاه را لحاظ نکرد، همین بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش کربلای پنج را فتح کرده و والفجر هشت را ساختند.

این مسؤول تاکید کرد: این مردم ایستادند خوب صبوری و مقاومت کردند، علت برد و پیروزی مردم که الان کشور بیمه و در امنیت کامل است و بعد از سال‌های سال از جنگ عبور کردیم، کسی جرات ندارد به نظام جمهوری اسلامی چپ نگاه کند، علتش فرهنگ دفاع مقدس است که سرچشمه آن فرهنگ عاشورا و کربلا و اربعین است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول