اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وزیر آموزش و پرورش هم تراز رئیس جمهور باشد

نماینده مردم سپیدان و بیضاء گفت: آموزش و پرورش، پایه و اساس شکل گیری جامعه است که کم‌توجهی به این موضوع باعث می‌شود سایر بخش‌ها نیز با مشکل مواجه شوند.

وزیر آموزش و پرورش هم تراز رئیس جمهور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سپیدان، محسن علیزاده در جمع فرهنگیان سپیدان افزود: با توجه به اینکه عمده فعالیت مردم شهرستان سپیدان کشاورزی است اما ذکر این نکته ضروری است که معلمان و قشر فرهنگی با ارائه دانش به جامعه و مردم باعث ارتقا بخش کشاورزی نیز می شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه قطعا معلمان با تربیت مناسب دانش آموزان در آینده افراد با انگیزه ای را وارد تمام مشاغل به ویژه کشاورزی می کنند، ادامه داد: هر چند که آموزش و پرورش باید حلقه اول جامعه به شمار رود اما عدم رسیدگی به معضلات این قشر در طول سال های گذشته، از موضوعاتی است که جای ابهام دارد و در این شرایط نیاز است تا در سال های پیش رو مسئولان اقدامات لازم را جهت کسری های حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان انجام دهند.

نماینده مردم سپیدان و بیضا افزود: قطعا نمایندگان به وزیری که با درد و موضوعات فرهنگیان و معلمان آشنایی ندارند رای اعتماد نخواهند داد، چرا که وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه های دولت به شمار می رود.

علیزاده با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید کمی و کاستی های دیگر وزرا دولت را جبران کند ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید هم‌سطح و تراز ریاست جمهوری باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های رتبه بندی فرهنگیان، رتبه بندی فرهنگیان از خواسته های نمایندگان از وزارت پیشنهادی آموزش و پرورش بود، ادامه داد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم تا نگاه های سیاسی، حزبی و گروهی در وزارت، ادارات کل و شهرستان ها آموزش و پرورش حاکم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه موضوع رتبه بندی فرهنگیان از موضوعات مهم و به حق معلمان به شمار می رود، افزود: بابت موضوع رتبه بندی فرهنگیان موضع گیری های زیادی انجام دادم که طبق آخرین صحبت ها کمیسیون آموزش هفته گذشته بررسی هایی را در این باره انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم کسری بودجه دولت اما رئیس جمهور همواره قول مساعد داده که نظام رتبه بندی فرهنگیان را به صورت فاز به فاز اجرا کند، افزود: قطعا نظام رتبه بندی در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

علیزاده با اشاره به اینکه تمام دغدغه های معلمان باید تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد، ادامه داد: نداشتن دغدغه معیشیتی معلمان یک مطالبه به حق است.

وی با بیان اینکه لایحه تبدیل وضعیت نیروهای دولتی و حق التدریس‌های آموزش و پرورش و کارنامه سبز به رسمی از ماموریت های مهم کمیسیون اجتماعی به سازمان استخدامی کشور است افزود:در تلاشیم تغییر وضعیت نیروهای نهضتی در سال 1400 وارد فاز عملیاتی شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول