اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ابتلای 45 نفر به سویه ژاپنی کرونا در آمریکا/ نگرانی‌ها درباره کاهش اثر واکسن

نوع جدیدویروس کرونای ژاپنی در خانه سالمندان کنتاکی ۴۵ نفر از ساکنان و پرسنل مراقبت های بهداشتی را که همگی هر دو دوز واکسن را تزریق کرده بودند آلوده کرد.

ابتلای 45 نفر به سویه ژاپنی کرونا در آمریکا/ نگرانی‌ها درباره کاهش اثر واکسن

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت، نوع جدیدویروس کرونای ژاپنی در خانه سالمندان کنتاکی ۴۵ نفر از ساکنان و پرسنل مراقبت‌های بهداشتی را که همگی هر دو دز واکسن را تزریق کرده بودند، آلوده کرد.

گونه R.1 که از ژاپن سرچشمه گرفته شامل پنج جهش منحصر به فرد است و جهش بسیار عفونی D۶۱۴G که در سویه‌های دیگر ویروس کرونا مانند دلتا ، آلفا ، بتا و گاما وجود دارد را نیز به افراد منتقل می‌کند.

دکتر ویلیام هسلتین ، استاد سابق دانشکده پزشکی هاروارد و متخصص بیماری‌های عفونی ، در مقاله‌ای که در فوربز منتشر شد گفته استR.۱  یک سویه قابل بررسی است، چرا که ردپای خود را تا کنون در ژاپن و ایالات متحده آمریکا بر جای گذاشته است.

این سویه واکسن گریز می تواند از سیستم ایمنی بدن براحتی عبور کند و آنتی بادی ها را دور بزند. بر اساس تجزیه و تحلیل CDC ، نگرانی هایی در مورد کاهش ایمنی محافظتی واکسن‌ها در مقابل R.۱ وجود دارد.

به گفته کارشناسان، جهش ویروس کرونا با تاثیر گذاردن بر آنتی‌بادی‌های افراد واکسینه شده تبعات متعددی در پی دارد. بر اساس پایگاه داده‌های موجود، این سویه بیش از ۱۰ هزار نفر را در سطح جهان آلوده کرده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول