اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سی‌امین یادواره شهدای آبعلی برگزار شد

سی‌امین یادواره شهدای آبعلی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور خانواده معظم شهدا و مسؤولان، برگزار شد.

سی‌امین یادواره شهدای آبعلی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودهن، سی‌امین یادواره شهدای شهر آبعلی صبح امروز با حضور خانواده معظم شهدا، مسؤولان و آحاد مردم برگزار و یاد و خاطره این شهدا را به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گرامی داشتند.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند به عنوان سخنران این مراسم اظهار کرد: هفته دفاع مقدس را به تمامی خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و تمامی افرادی که در ۸ سال دفاع مقدس برای دفاع از کشور زحمت کشیدند، تبریک عرض می کنیم.

وی گفت: برگزاری چنین یادواره هایی باید در تمام سال اجرا تا یاد و خاطره شهدا را همیشه زنده نگه داریم.

شهدا گنجینه ما هستند

فتاح دماوندی بیان کرد: در بین شهدا نوجوانان و جوانانی مانند شهید فهمیده بودند که باعث ماندگاری رشادت های رزمندگان اسلام برابر دشمنان شدند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: این شهیدان به نوعی الگو و رهبر ما هستند و به ویژه جوانان می بایست از این شهیدان و امثال آن ها که برای خاک وطن خون اهدا کردند همانند شهید حججی و شهید سردار سلیمانی درس های بزرگی بگیرند.

فتاح دماوندی بیان کرد: همین شهدای شهر آبعلی که کیلومترها از شهر خود دور شدند تا یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتد گنجینه های کشور و شهرستان دماوند هستند.

وی افزود: مسؤولان و مردم گنج دار بزرگی از شهدا هستند که باید بیش از آن به شهدا، خانواده شهدا و یاد و خاطره این افرادی باشیم که تنها کشور و ناموس برایشان مهم بود و رفتند و پرپر شدند تا کشوری که تازه انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشته بود سرفراز شود و به لطف پروردگار و با درایت امام راحل(ره) و همچنین به برکت خون همین شهدا جنگ تحمیلی را پیروز شدیم.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: یکی از بهترین مطلب وصیت نامه شهدا اهمیت دادن به نماز است؛ همه باید به نماز به ویژه نماز جمعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم و هر گاه نماز اول وقت ادا شد، مشکلات خودشان از بین خواهد رفت.

فتاح دماوندی با اشاره به این که برخی ها همانند مرده متحرک هستند و نورانیت و وفاداری در دل آن ها مرده است، اضافه کرد: وقتی در دل انسان نورانیت نباشد و صفا و معنویت و نیز فداکاری نباشد آن انسان با مرده هیچ تفاوتی ندارد.

آثار شهدا منتشر شود

این مقام مسؤول تأکید کرد: از ستاد یادواره شهدای شهر آبعلی تقاضا دارم، هر سال آثار شهدا را عرضه کنند و در معرض دید عموم قرار دهند و شهدا را معرفی کنند.

امام جمعه دماوند افزود: اگر کتاب و یا هر مطلب دیگر نیز درباره شهدای آبعلی تهیه شده است آن را در اختیار مسؤولان و مردم قرار دهند و اگر تاکنون مطلبی تهیه نشده، آن را تهیه کنند.

فتاح دماوندی اشاره ای به خانواده شهدا داشت و گفت: دست خانواده معظم شهدا را می‌بوسیم. همه ما مدیون خانواده معظم شهدا هستیم.

وی ادامه داد: ما مسؤولان برای انقلاب کار خاصی نکردیم و شهدا و خانواده شهدا هستند که فعالیت کردند و حق بزرگی بر کشور دارند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: خانواده شهدا حق گله از کم کاری های برخی مسؤولان را دارند زیرا این خانواده ها، جوانان خود را برای دفاع از اسلام، کشور و ناموس دادند تا ما آسوده خاطره باشیم.

فتاح دماوندی اضافه کرد: این جوانانی که رفتند و خون خود را دادند، علی اکبر زمان ما هستند و امیدواریم پرودگار ما را از شهدا جدا نکند.

بنا بر این گزارش، امام جمعه و بخشدار رودهن، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری آبعلی و دیگر مسؤولان در این یادواره حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول