اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاسخ کرملین به احتمال سفر هیأتی از طالبان به مسکو

در حالی که یک منبع وزارت خارجه روسیه به «اسپوتنیک» گفت که مسکو و کابل در حال مذاکره درباره سفر هیأتی از طالبان به مسکو هستند، سخنگوی کرملین می‌گوید باید فعالیت‌های طالبان مدت زمان بیشتری زیر نظر باشد.

پاسخ کرملین به احتمال سفر هیأتی از طالبان به مسکو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین  در خصوص احتمال دعوت از هیأت طالبان برای سفر به مسکو، گفت: باید فعالیت‌های آن‌ها را بیشتر زیر نظر داشته باشیم و منتظر نهایی شدن ساختار دولت افغانستان بمانیم.

پسکوف در پاسخ به این سوال که «آیا مسکو قصد دارد از هیأت طالبان دعوت کند؟»، گفت: درست مانند اکثریت قریب به اتفاق کشورها، ما از نزدیک نظارت می‌کنیم که طالبان در افغانستان چه می‌کنند، ساختار نهایی دولت چگونه خواهد بود و وعده‌ها چگونه اجرا خواهد شد. ما همه این موارد را از نزدیک زیر نظر داریم. 

پیشتر «ذبیح الله مجاهد» معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات افغانستان به اسپوتنیک گفته بود که دولت طالبان مایل است از مسکو دیدن کند. یک منبع در وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت که مسکو و کابل در این خصوص مذاکره می‌کنند.

پس از آن که دولت موقت جدید افغانستان تشکیل شد، بسیاری از کشورها از فراگیر نبودن آن انتقاد کردند و گفتند هنوز برای به رسمیت شناختن آن زود است و باید اقدامات طالبان را همچنان زیر نظر داشت.  

پیش‌تر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل درباره لزوم ایجاد یک افغانستان با ثبات اتفاق نظر دارند.

بنابر گزارش رسانه‌های غربی، دبیرکل سازمان ملل بعد از نشست با وزرای خارجه آمریکا، چین، روسیه، فرانسه و انگلیس (پنج کشور دارای حق وتو) در جمع خبرنگاران در نیویورک توضیحاتی درباره این نشست ارائه داد.

آنتونیو گوترش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این کشورها (آمریکا، چین، روسیه، فرانسه و انگلیس) خواهان «یک افغانستان با ثبات و دارای صلح هستند؛ کشوری که امکان توزیع کمک‌های انسان دوستانه بدون هرگونه مشکل و تبعیض در آن وجود داشته باشد».

به گفته دبیرکل سازمان ملل، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به دنبال رعایت حقوق زنان و دختران در افغانستان هستند و اینکه افغانستان پناهگاه تروریسم نباشد و دارای دولتی فراگیر باشد که نماینده همه اقشار مردم باشد.

«ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل پیش از نشست وزرای خارجه دارندگان حق وتو با دبیرکل سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت که درباره لزوم ایجاد دولت فراگیر در افغانستان بعد از تسلط طالبان بر این کشور، اتفاق نظر و «وحدت» وجود دارد.

ذبیح‌الله مجاهد اخیراً گفت از سازمان ملل می‌خواهد نظام جدید افغانستان را به رسمیت بشناسد و این حق ملت افغانستان است.

وی با درخواست از سازمان ملل برای ایجاد زمینه‌های مشترک برای همکاری، تبادل دیپلماتیک و به رسمیت شناختن مشروعیت دولت طالبان گفت: «ما به دنبال تقویت روابط خود با جامعه بین المللی و یافتن راه‌هایی برای همکاری بر اساس تفاهمات مشترک هستیم. ما می ‌خواهیم روابط خوب و سازنده‌ای را با همه کشورها بر اساس فعالیت و منافع مشترک ایجاد کنیم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول