اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

لغو سند ننگین 2030 هدیه فرهنگی دولت سیزدهم به مردم بود

مدیر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه، جوانان و نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان ما باید شهیدان را به عنوان اسوه و الگوی بی بدیل زندگی خویش بشناسند و از منش و روش زندگی آنان درس بیاموزند، گفت: دشمن در اتاق فکر خود با طراحی‌های خصمانه و ایده‌های شوم خود، به دنبال حذف آموزه‌های ایثارگری و شهادت در جوامع جبهه مقاومت به ویژه ایران اسلامی است و سند ننگین و استعماری ۲۰۳۰ نمونه و سندی از این افکار پلید دشمنان است

لغو سند ننگین 2030 هدیه فرهنگی دولت سیزدهم به مردم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، حامد صبوری مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان قرچک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهدا ستارگان درخشان همیشه تاریخ بشریت هستند که همه ما مدیون و مرهون جانفشانی های آنان و خانواده معظم ایشان و جانبازان و آزادگان و ایثارگران عزیزمان در میهن ایران اسلامی هستیم.

وی گفت: عزت، اقتدار، استقلال و امنیت میهن اسلامی مان را مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی های جوانان مومن و متدین هستیم که با شهادت و خون پاک خود نهال آسمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری کردند.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به نقش بسیار موثر تربیتی ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: جوانان و نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان ما باید شهیدان را به عنوان اسوه و الگوی بی بدیل زندگی خویش بشناسند و از منش و روش زندگی آنان درس بیاموزند.

صبوری تصریح کرد: دشمن در اتاق فکر خود با طراحی‌های خصمانه و ایده‌های شوم خود، به دنبال حذف آموزه‌های ایثارگری و شهادت در جوامع جبهه مقاومت به ویژه ایران اسلامی است و سند ننگین و استعماری ۲۰۳۰ نمونه و سندی از این افکار پلید دشمنان است که با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری ملت بزرگ ایران و آگاهی جامعه بصیر فرهنگیان و دلسوزان فرهنگی کشور نقشه دشمنان خنثی شد.

وی حسن طلیعه و هدیه فرهنگی آغازین دولت سیزدهم به ملت بزرگ و با تمدن ایران اسلامی را ابلاغ قانون لغو اجرای این سند ننگین که پایه های فرهنگی اعتقادی و تربیتی آینده کشور عزیزمان را نشانه گرفته بود برشمرد و تصریح کرد: به نمایندگی از خانواده بزرگ تعلیم و تربیت کشور از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به جهت ابلاغ این مصوبه مهم و بر زمین ماندن شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر و قدردانی می کنم.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به مخاطرات تربیتی و آموزشی تعطیلی مدارس به جهت شیوع بیماری کرونا پرداخت و بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش از همان روزهای آغازین شیوع کرونا تلاش کرد آموزش در کشور تعطیل نشود، لذا با همکاری خوب صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران راه اندازی مدرسه تلویزیونی نیز ایجاد و با راه اندازی شبکه داخلی شاد و همچنین توزیع بسته های آموزشی سعی کرد و لطمات آموزشی ناشی از تعطیلی مدارس بکاهند، باید پذیرفت که هیچ چیز جای تعلیم و تربیت حضوری را در محیط آموزشی و کلاس نمی‌گیرد.

صبوری خاطرنشان کرد: امروز همه ما اعم از مسئولین و والدین دانش آموزان باید به بازگشایی آرام و تدریجی و ایمن مدرسه کمک کنیم.

وی تغییر سبک زندگی و عادات اجتماعی همچون نظم پذیری، سحرخیزی معاشرت با دوستان و مهمتر از همه عادت به فضای مجازی از صدمات ادامه روند تعطیلی مدارس برشمرد و تاکید کرد: همه ما خود را موظف به دوراندیشی و آینده نگری عمیق برای نسل آینده کشور می دانیم و به همین جهت با دستور ریاست محترم جمهور و همکاری خوب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون دانش آموزان آغاز شده و در این مرحله دانش آموزان دوره اول متوسطه و دوم واکسینه شده و سپس با ورود واکسن کودکان به کشور امیدواریم واکسیناسیون دانش آموزان دوره ی ابتدایی نیز آغاز شود.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: آغاز سال تحصیلی و روند آموزشی دانش آموزان از طریق مدرسه تلویزیونی ایران و فضای مجازی شبکه شاد از فردا آغاز می‌شود و برای بازگشایی مدارس یک سیاست مهم اتخاذ نموده و آن بازگشایی آرام و تدریجی را با اطمینان از سلامتی دانش آموزان است که سلامتی دانش آموزان در آن مهم ترین اولویت ماست.

صبوری در ادامه گفت: سناریوهای مختلفی نیز از قبیل بازگشایی مدارس با جمعیت کم روستایی و عشایری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی مناسب در مرحله اول بازگشایی گروهی و دوره برای مدارس با جمعیت متوسط کرد از دو روش مجازی و حضوری برخوردار خواهند شد و نهایتاً بازگشایی مدارس با جمعیت زیاد در آینده و با کمک و تصمیم انجمن اولیا و مربیان طراحی کرده‌ایم، در این گروه ها از روش حضوری، مجازی و تکمیلی بهره‌مند خواهیم شد و نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی نیز به مدارس ابلاغ شده و نیازمند همراهی و همکاری والدین و اولیای دانش آموزان خواهد بود.

وی در ادامه ضمن تشکر از همه معلمان و خانواده بزرگ فرهنگیان کشور بیان کرد: معلمان در این دوره در خط مقدم جبهه مبارزه با این بیماری منحوس غیرتمندانه ایستادند و نگذاشتند این بیماری نظام آموزشی و تربیتی کشور را تعطیل کند.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: همه مردم و مسئولان قدرشناس تلاش این عزیزان هستند، خوشبختانه هفته گذشته نیز با نهایی شدن و بررسی لایحه رتبه بندی معلمان این طرح جهت ارائه نظر کلیه نمایندگان در سامانه مجلس بارگذاری و پس از فرصت ۱۰ روزه در نوبت بررسی در صحن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

صبوری در پایان گفت: این لایحه در آینده منجر به بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و بالا رفتن سطح توانمندی ها و شایستگی های معلمان عزیز و همچنین موجب بهبود وضعیت معیشتی و حقوق این جامعه فداکار و آینده‌سازان میهن اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول