اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سران قوا برای کاهش فساد اقتصادی دست بکار شوند

امام جمعه بخش بهمن با بیان این که دفاع مقدس صحنه ایستادگی علیه استکبار جهانی است، گفت: سه اقدام اخیر مجلس، دولت و قوه قضائیه گام‌های مهم در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی است که و بسترهای فساد زا را نیز از بین می برد.

سران قوا برای کاهش فساد اقتصادی دست بکار شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده در خطبه های امروز نماز جمعه با تأکید بر ضرورت کاهش فساد اقتصادی توسط دولت، اظهار کرد: حذف امضاهای طلایی، کفایت برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت و عدم مراجعه به دفتر خانه برای صدور سند دیگر و همچنین انتشار صورت حساب شرکت های دولتی که هر چند در برابر آن مقاومت‌هایی می شود؛ اما اجرای آن فساد را کاهش خواهد داد.

امام جمعه بخش بهمن در ادامه به عضویت ایران در شانگهای اشاره کرد و گفت: سازمان همکاری های شانگهای یکی از بزرگترین، مهم ترین، وسیع ترین و ثروتمند ترین سازمان های منطقه ای جهان می باشد و نقش مهمی در مناسبات تجاری و امنیتی جهان دارد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه عضویت ایران در سازمان مذکور فواید بسیاری دارد، ابراز کرد: علاوه بر برافراشته شدن پرچم کشورمان بر فراز یکی دیگر از سازمان های بین المللی، باعث کاهش فشارهای اقتصادی غرب و غلبه بر تحریم آمریکا می شود، امکان فروش و صادرات کالاهای تولیدی ایران به بیش از 3 میلیارد نفر از جمعیت جهان فراهم و همچنین موجب افزایش قدرت مانور سیاسی، امنیتی و اقتصادی ایران در برابر غرب علی الخصوص آمریکا می شود.

علیزاده این اتفاق مهم را یک پیروزی برای ایران انقلابی و افتخاری برای دولت سیزدهم در آغاز کار عنوان کرد و افزود: اجلاس سالانه عمومی سازمان ملل با شرکت سران کشور و وزیران خارجه برگزار و جو بایدن رئیس جمهور هذیان گوی آمریکا که بخاطر ضربه مغزی و کهنسالی این روزها مضحکه خاص و عام شده است، سخنانی پریشان را برزبان آورد.

وی تأکید کرد: سخنرانی رئیس جمهور ایران درجایگاه منتخب ملت بزرگ و انقلابی ایران پس از ۸ سال، یک سخنرانی متفاوت و تأثیر گذار بود. سخنانی سنجیده و پخته، مبتنی برعقلانیت و صداقت، نشانگر عزت، حکمت و قدرت منطق ایران انقلابی برعلیه منطق کور قدرت پوشالی آمریکا بود.

سرخوردگی فرانسه با خنجری که آمریکا از پشت به آنها زد

خطیب جمعه بخش بهمن به توافقنامه نظامی سیاسی آمریکا و انگلیس با استرالیا در خصوص فروش جنگ افزارهای پیشرفته علی الخصوص زیردریایی های هسته ای که جمعا ۵۰ میلیارد دلار ارزش دارد، ابراز کرد: این توافقنامه با هدف تجهیز استرالیا جهت مقابله با چین تنظیم شده و قرار بود با قراردادی که پیش تر استرالیا با فرانسه بسته بود خریداری کند.

علیزاده اذعان کرد:تحت فشارهای آمریکا قرار داد با فرانسه را لغو و واشنگتن را به پاریس ترجیح داد. این خنجری که آمریکا از پشت به فرانسه زد نشان داد حاکمان کاخ سفید پای منافعشان که میان بیاید به متحد دیرینه خود هم رحم نمی کنند.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادآور شد: دفاع مقدس و دوران جنگ هشت ساله این کشور، داستان ایستادگی ملت ایران و ایستادگی جوانان ما در مقابل خباثت ها و دشمنی های کفر و استکبار جهانی است. آن چیزی که موجب شد این جنگ 8 سال ادامه پیدا کند عوامل پشت پرده استکبار جهانی بود که عراق را تشویق می کردند و به او وعده و امکانات می دادند.

علیزاده با بیان اینکه دفاع مقدس فقط دفاع در مقابل صدام نبود بلکه دفاع در برابر جنگ افروزی استکبار بود، اگر کسانی از جان، جوانان و سلامت خود با آن همه سختی نمی گذشتند و این دفاع صورت نمی گرفت امروز از کلمه آزادی و ناموس و اسلام خبری نبود. اگر می گوئیم دفاع ما مقدس بود، برای حفظ اسلام و عزت دین و دفاع از انقلاب جنگیدیم نه کشور گشایی و زورآزمایی.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول