اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی/ قیمت نفت چه زمانی به 80 دلار خواهد رسید

قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی انرژی به مرز 77.3 دلار رسید.

افزایش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی/ قیمت نفت چه زمانی به 80 دلار خواهد رسید

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت برنت در معاملات امروز بازار جهانی انرژی، رشد نسبی را تجربه کرد و هم اکنون 77.28 دلار در هر بشکه خرید و فروش می‌شود.

قیمت نفت آمریکا اما 7 سنت پایین آمد و هم اکنون 73.23 دلار در هر بشکه به فروش می‌رسد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در معاملات روز گذشته 75.44 دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، به طور کلی این سومین هفته‌ای است که شاهد افزایش قیمت نفت در بازار جهانی هستیم و دلیل آن اختلال در عرضه نفت به بازار جهانی از یک سو و از سوی دیگر پایین آمدن میزان نفت انبارشده کشورها بوده است.

در حال حاضر قیمت نفت به حدود بالاترین میزان خود در دو ماه گذشته رسیده که البته شاهد آن هستیم که چین با عرضه نفت از ذخایر استراتژیک نفت انبارشده خود تلاش کرده تا روند رشد قیمت را کنترل کند.

قیمت نفت برنت اخیرا رقم 77.74 دلار را هم دیده بود که از اکتبر سال 2018 تاکنون یعنی سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است. بحران پیش آمده ناشی از وقوع طوفان‌های سنگین در صنعت نفت آمریکا که انتظار می‌رود تا ماه‌ها ادامه یابد باعث شده تا میزان نفت ذخیره شده در آمریکا و دیگر کشورهای جهان پایین بیاید. کار به جایی رسیده که پالایشگاه‌های آمریکایی به سمت خرید نفت از کشورهای عراق و کانادا نیز رفته‌اند.

اوپک پلاس هم علاقه‌ای به بالا بردن عرضه نفت به بازار جهانی از خود نشان نمی‌دهد. انتظار می‌رود، در پایان ماه سپتامبر شاهد عبور قیمت نفت از رقم 80 دلار در هر بشکه هم باشیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول