اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

توسعه کشت گلخانه‌ای از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توجه ویژه به کشت محصولات گلخانه ای کشاورزی در ایلام تاکید کرد و گفت: ایلام به نسبت سایر استان‌ها در این حوزه توفیق چندانی نداشته است.

توسعه کشت گلخانه‌ای از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نیا روز جمعه در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایلام در زمره استان‌های دارای مشکلات کشاورزی قرار دارد که با برنامه‌های در دست اجرا بخشی از مشکلات استان در این حوزه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: یکی از نواقص مهم حوزه کشاورزی استان ایلام در زیربخش احداث و توسعه گلخانه‌هاست که در این زمینه استان ایلام در مقایسه با کشور بسیار عقب است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: سطح گلخانه ها در استان ۳۰ هکتار است که این مقدار بسیار ناچیز و اندک به شمار می‌رود که برای توسعه گلخانه‌های استان باید تامین اعتبار صورت گیرد.

ساداتی‌نژاد در مورد سامانه گرمسیری و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری سد کرخه هم توضیح داد: ۹ هزار هکتار طرح سد کرخه طی فاز دوم در استان ایلام در دست اجراست و همچنین ۹ ایستگاه پمپاژ تامین آب از مصوبات سفر امروز خواهد بود.

وی اضافه کرد:  سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ در برخی شهرستان‌ها چون هلیلان و ملکشاهی احداث ایستگاه های پمپاژ آب شروع می شود که تامین آب کشاورزی در رونق اقتصاد خانوارهای منطقه حائز اهمیت است.

ساداتی نژاد ادامه داد: عشایر استان ایلام باید از مرز مهران برای صادرات دام منتفع شوند و دامداران بتوانند دام‌های مازاد خود را از طریق مرز مهران به بازارهای عراق صادر کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول